منصوری‌آرانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تشریح نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا در دانشگاه کمبریج/ تداوم گفتگو‌ها مبنی بر بازگشایی سفارت ایران و انگلستان

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس جزییات سفر هیئت پارلمانی ایران به انگلستان را تشریح کرد.

تشریح جزییات سفر هیئت پارلمانی ایران به انگلستان از زبان منصوری‌آرانیبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی منصور آرانی رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و انگلیس در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت پارلمانی ایران به انگلیس گفت: این سفردر پی دعوت هیئت پارلمانی انگلستان که سال گذشته به ایران آمده بودند، صورت گرفت.

وی با بیان این که سعی کردیم تا قبل از سفر به انگلستان درخواست‌هایی از این کشور داشتیم باشیم افزود: وزارت خارجه هماهنگی‌های مد نظر در خصوص درخواست‌های ایران از انگلستان مبنی بر این سفر و برنامه‌های دیگر را پیگیری می‌کند.


منصوری آرانی ادامه داد: براساس برنامه‌های تنظیم شده در این سفر ابتدا با رئیس مجلس عوام انگلیس که ضیافت ناهاری را برای هیئت ایرانی تدارک دیده بود دیدار داشتیم که برپایی این ضیافت ناهار برای هیئت پارلمانی ایرانی از موضوعات بی‌سابقه بود.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و انگلیس در ادامه بیان داشت: هم چنین در ادامه این سفر درخواست دیدار با اعضای مسلمان مجلس انگلستان اعم از مجلس عوام و اعیان با موافقت روبه رو شد و این جلسه صورت گرفت که جلسه خوبی با اعضای این دو پارلمان داشتیم .


وی در ادامه با اشاره به جلسه هیئت پارلمان ایران با اعضای کمیته خارجی مجلس عوام انگلیس تصریح کرد: هم چنین هیئت پارلمانی ایرانی در ادامه این جلسات با وزیر امور خارجه انگلیس، رئیس کمیته دفاعی انگلیس و وزیرامور خارجه در سایه انگلیس جلساتی را انجام داد.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و انگلستان در ادامه با اشاره به جلسه هیئت پارلمانی ایران با رئیس مجلس اعلای انگلستان بیان داشت: همچنین هیئت پارلمانی ایران با علما و روحانیون شیعه مقیم لندن و اعضای نمایندگی مقام معظم رهبری دیدار داشتند.  

 منصوری آرانی در ادامه به جلسه هیئت پارلمانی ایران با دانشجویان دانشگاه کمبریج اشاره کرد و گفت: در این جلسه پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی تشریح شد.  
 
وی در ادامه بیان داشت: در مجموع این سفر سفر خوبی بود و می‌توان گفت که برخورد انگلیسی‌ها با هیئت پارلمانی ایران بسیار مثبت بود و ما گفتگوهای صریح و بدون تعارفی باهم داشتیم که سعی کردیم در رابطه با موضوعات فیمابین مباحثی را مطرح کنیم.  
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اشاره به برخی از موضوعات فی مابین ایران و انگلستان گفت: موضوع مبارزه با تروریسم و مبارزه با موادمخدر و همکاری در این زمینه و ایجاد ثبات در سطح بین الملل از جمله مسائل مورد بررسی این دو کشور قرار گرفت.  
 
آرانی متذکر شد: انگلیسی‌ها کاملا به این نکته که ایرانی‌ها کشور ثبات دهنده منطقه هستند اشراف داشتند که این موضوع به خوبی در گفتارشان مشخص بود.  
 
وی در ادامه با اشاره به موضوعات پیرامون بازگشایی دو سفارتخانه ایران و انگلستان بیان داشت: در این موضوع مباحث زیادی صورت گرفت.  
 آرانی افزود: مسلما سفارتخانه‌های دو کشور با شکلی که هم اکنون دارند مفید به فایده نیستند و می‌توانند گرفتاری‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد کنند، چرا که این سفارتخانه‌ها هستند که باید پیگیر موضوعات کشور‌ها باشند.  
 
رئیس گروه دوستی ایران و انگلستان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر علت عدم حضور سفارت به معنای بازگشایی آن مشکلات در سطح وزارتخانه‌ها مطرح می‌شود که بسیار کند پیش می‌رود و این روند به نظر می‌رسد غیرمنطقی است، چرا که امر سرعت و زمان در رابطه با این موضوعات بسیار مهم است.  
 
آرانی ادامه داد: در حال حاضر گفتگو‌ها مبنی بر بازگشایی سفارت ایران و انگلستان ادامه دارد که حتی در این رابطه امروز کاردار غیرمقیم انگلستان از بنده درخواست ملاقاتی را داشته است که قرار است درباره برخی مسائل پیرامون این موضوع گفتگو کنیم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه دیدارهای هیئت پارلمانی ایران در انگلستان، این هیئت دیداری هم با تجار و بازرگانان اتاق بازرگانی انگلستان داشت که دیدار خوبی ارزیابی می‌شود.  

انتهای خبر/ 

برچسب ها: هیئت ، پارلمانی ، انگلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار