خوزستان؛

در گردش نوروزی خود بازدید از اولین چاه خاورمیانه را از دست ندهید

پارک موزه صنعت نفت و چاه 106 ساله نفت مسجدسلیمان همه ساله پذیرای کاروان های راهیان نور و گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با بیان اینکه اولین چاه خاورمیانه با عمر 106 سال و تشکیل کارخانه ها و تأسیسات مربوط به آن می تواند سوژه جالبی برای علاقمندان باشد، گفت: بازدید از پارک موزه صنعت نفت در ایام نوروز از ساعت 8 تا 20 برای عموم امکانپذیر است.

ابوذر شجاعی برجوئی با اشاره به اولین های صنعت در مسجدسلیمان اظهار داشت: اولین کارخانه گوگرد سازی، اولین پالایشگاه، اولين چاه نفت خاورمیانه و اولین کارخانه تقطیر بخش های اصلی و هسته تشکیل دهنده پارک موزه صنعت نفت هستند.


شجاعی با اشاره به بازديد همه ساله گروههاي راهيان نور و گردشگران از اين تاسيسات گفت : وجود تاسيسات با عمر بیش از 100 سال در اين شهر فرصت مناسبي براي علاقمندان است تا با تاريخ صنعت اول كشور آشنا شوند .

همچنین اولین نيروگاه برق خاورميانه در منطقه تمبي، چاه گازي پيچ و مهره اي خاورميانه مشهور به چاه ژوراسيك، آثار بجاي مانده از اولين راه آهن كشور و چشمه هاي خودجوش نفت در منطقه سی برنج از ديگر نقاطي است كه میتواند مورد توجه بازدید کنندگان قرار گیرد .

مسجدسلیمان با قرار گرفتن در مجاورت رودخانه کارون و کوهپایه های زاگرس و نیز وجود رودهای متعدد فصلی و طبیعت بهاری دل انگیز، مقصد زیبایی برای گذراندن اوقات بهاری و سفرهای نوروزی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.