کارآفرین و صادرکننده استان سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد منطقه آزاد مشترک اقتصادی ایران و افغانستان در مرز "میلک" می‌توانیم منطقه‌ای مکمل برای بهبود عملکرد چابهار ایجاد کنیم تا این منطقه به پهنه بزرگ سرمایه‌گذاری و تولید تبدیل شود.

احسانفر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: نزدیک به 20 سال است که از تاسیس منطقه آزاد چابهار می گذرد ولی به دلیل عدم برنامه ریزی منسجم این منطقه به اهداف مورد نظر خود نرسیده است.

کارآفرین و صادرکننده استان سیستان و بلوچستان گفت: توسعه اجزای مختلفی دارد که در کنار هم قرار گرفتن این اجزا توسعه را محقق می‌کند که متاسفانه برای چابهار این مورد محقق نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: جانمایی منطقه آزاد چابهار بدون اتصال به بنادر یکی از خطاهای استراتژیک برای این منطقه به حساب می آید و با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم برای این منطقه تولید و ترانزیت بوده و در این راستا از سوی مسئولین نیز سرمایه گذاری هایی صورت گرفته است اما به دلیل ناهماهنگی بین اجزا به نتیجه مطلوب نرسیده است.

احسانفر در ادامه بیان کرد: ما با اتصال منطقه آزاد چابهار به مرز میلک در زابل و لایه روبی برای پهلوگیری کشتی های سنگین و امکان خروج کالاهای ترانزیت شده از منطقه می توانیم در توسعه هر چه بهتر این منطقه تلاش کنیم. همچنین سرمایه گذاری های صورت گرفته باید به گونه ای باشد که ثروت و اشتغال حاصل از آن به بومیان منطقه منتقل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با ایجاد منطقه آزاد مشترک اقتصادی ایران و افغانستان در مرز میلک می توانیم منطقه ای مکمل برای بهبود عملکرد چابهار ایجاد کنیم. مرز میلک نزدیک ترین مسیر آبی به افغانستان است که بر همین اساس کریدور هند - ایران - افغانستان تعریف شده است.

کارآفرین منطقه چابهار در ادامه به مزایای ایجاد این منطقه اشاره و بیان داشت: ایجاد این منطقه برای افغانستان که منطقه آزاد در کشور خود ندارد به باراندازی برای کلیه نیازهای افغانستان تبدیل می شود. همچنین مرز میلک را می توان به پهنه بزرگ سرمایه گذاری و تولید تبدیل شود که هم برای افغانستان ایجاد اشتغال می کند و هم از متخصصین و کارگران ایرانی استفاده می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق آزاد ، چابهار ، میلک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار