نمایندگان مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه و وابسته به آن را مکلف کردند تا عواید حاصل از واگذاری، استخراج و فروش معادن خود را به خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفندماه)، به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۴، جزء ۱ بند الف تبصره) ۱۰ لایحه بودجه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.  
 
جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۰) به شرح زیر اصلاح شد:  
 
۱-وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه و وابسته به آن مکلف‌اند عواید حاصل از جابجایی، استخراج و فروش معادن خود را به ردیف ۱۷۰۴۲۳ نزد خزانه داری کل کشرو واریز نمایند.  
 
پیش از این متن این بند به شرح زیر بود که شورای محترم نگهبان با آن مخالفت کرد.  
 
۱-در اجرای بند پ ماده الحاقی ۱۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، عواید حاصل از بند مذکور به ردیف درآمدی ۱۳۰۴۲۳ نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.  
 
همچنین نمایندگان در ادامه جلسه علنی و به منظور بررسی رفع ایرادات شورای محترم نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۴، جزء ۶ بند الف تبصره ۱۰ این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.  
 
در جزء ۶ بند الف تبصره ۱۰ عبارت «تنخواه دریافتی خزانه که تا پایان سال تسویه می‌نماید» جایگزین عبارت «درآمد جاری» شد.  
 
همچنین نمایندگان در ادامه رفع ایرادات شورای محترم نگهبان به لایحه ۲۴۹۴ جزءالحاقی ۲ تبصره ۱۰ لایحه بودجه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.  
 
در جزء الحاقی ۲ تبصره ۱۰ کلمه «استراتژیک» حذف شد.  
 
همچنین، نمایندگان در ادامه رفع ایرادات شورای محترم نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۴، بند ح تبصره ۱۱ این لایحه را پس از اصلاح به تصویب رساندند.  
 
در بند ح تبصره ۱۱ عبارت «موضوع ردیف ۱۴۳۵۰۰ پیوست شماره ۲ این قانون» بعد از عبارت «کنترل سیل» اضافه شد.  
 
پیش از این متن این بند به شرح بود که شورای محترم نگهبان با آن مخالفت کرد:  

ح-به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی را از محل اعتبارات ردیف‌های طرح «تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل» پرداخت و به صورت اقساطی با روشی که وزارت نیرو تعیین می‌نماید از صاحبان چاه‌ها دریافت و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کنند. صددرصد بودجه واریزی صرفا برای اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در اختیار وزارت نیرو قرار می‌گیرد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.