معاون اجتماعی شهرداری منطقه 22 گفت: ایجاد پایگاه‌های سلامت محلی، ایستگاه های آموزش شهروندی و تقویت سراهای محله در سایه تکیه بر توانمندی های افراد باعثافزایش سطح تعامل ساکنین محلات مختلف و همچنین تقویت همبستگی و تعامل هرچه بیشتر شهروندان در اداره امور شهر می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ عشرت شایق معاون اجتماعی شهرداری منطقه 22 با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاریها در سطح محلات تهران اظهار کرد: مشارکت پویا و تلاش شهروندان در اداره امور محله و به دنبال آن اداره جامعه راهی برای درمان معضلاتی همچون بی اعتمادی، بی تفاوتی و بیگانگی با اجتماع از سوی شهروندان به شمار می رود.

وی افزود: بی تفاوتی شهروندان نسبت به رخدادهای جامعه خود بیانگر نوعی بدبینی، بی اعتمادی و بی رغبتی به رویدادهای جامعه است، در صورتی که وجود اعتماد و حس همکاری در بین شهروندان و مدیران شهری خود به نوعی همسو شدن با ارزش ها و هنجارهای جامعه است ومدیران و مسئولان شهری باید با فراهم کردن امکانات مناسب تلاش کنند تا شهروندان فارغ از گرفتاری های روزمره تعاملات اجتماعی خود را با مسئولین شهری تقویت نمایند.

شایق یادآور شد: با توجه به شرایط زندگی امروزی شهروندان جامعه نباید خود را جدا از محله و شهر احساس نکنند و افزایش تعاملات اجتماعی شهروندان باعث افزایش همبستگی اجتماعی می شود.

معاون اجتماعی شهرداری منطقه 22 در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بکر گردشگری منطقه خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی و تفریحی آبشار یکی از بزرگترین مجموعه های تفریحی شهر تهران است که با توجه به برخورداری از فضا و محیط طبیعی کوهستان به عنوان یکی از مقاصد هدف گردشگران در طول سال و بخصوص ایام نوروز به شمار می رود و تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است تا گردشگران به دل طبیعت بزنند و از مواهب خدادای آن استفاده نمایند.

وی منطقه22 ایام فاطمیه را فرصت مغتنمی برای بهره گیری بهتر و بیشتر از سیره و سنت اهل بیت و تاسی و تمسک به ایشان دانست و تصریح کرد: به همین منظور در راستای اقدامات فرهنگی و اهداف جهادی شهرداری تهران،شهرئاری منطقه22 تلاش می کند به منظور ایجاد محیطی بکر از حیث گردشگری،ایستگاههای مختلف فرهنگی از جمله ایستگاه سلامت، ایستگاه پرسش و پاسخ به شبهات دینی،ایستگاههای ورزشی، ایستگاههای فرهنگی قرآنی، ایستگاه اقوام و اجرای موسیقی های سنتی و آیینی در محل آبشار تهران برگزار نماید.

شایق در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دریاچه شهدای خلیج فارس نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منطقه با توجه به کاربردهای تفریحی و گردشگری مناسب سهم بسزایی در جذب گردشگران مختلف دارد و فضای تفریحی مناسب و متفاوت،محیطی زیبا و سالم در عین دارا بودن چشم اندازهای متنوع قطعا یکی از مقاصد نوروزی گردشگرانی بومی و غیر بومی شهر تهران خواهد بود.

وی از برگزاری نمایشگاه عطر یاس و برپایی هفت سین بزرگ فاطمی در محل این دریاچه در ایام نوروز خبر داد و گفت: غرفه های گردشگری،نقاشی کودکان،غرفه های ورزشی،غرفه پاسخ به سوالات و شبهات دینی، غرفه تهران قدیم،حجاب و عفاف،پرده خوانی و مداحی و روایتگری از جمله غرفه های نمایشگاه عطر یاس است که از اول تا روز سیزدهم فروردین در محل دریاچه شهدای خلیج فارس برقرار و در معرض بازیدید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار