رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه در حال حاضر 22 قلم میوه قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت: برای جلوگیری از ورادات قاچاق میوه باید بازارچه‌های مرکزی تقویت و نظارت شوند.

واردات میوه‌های قاچاق همچنان ادامه داردحسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: چنانچه بخواهیم از واردات میوه‌های قاچاق به داخل کشور جلوگیری کنیم، ضروری است که بازارچه‌های مرکزی را کنترل کنیم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تصریح کرد: در حال حاضر پرتغال از مصر، آفریقا و ترکیه، انگور از شیلی، نارنگی از پاکستان، گلابی از چین، لیموترش از ترکیه و زنجبیل از پاکستان و یا هندوستان به صورت قاچاق وارد می‌شود.

مهاجران با بیان اینکه در استان تهران تنوع در مصرف میوه بیش از سایر استان‌هاست، خاطرنشان کرد: کیفیت،‌ بسته‌بندی و رنگ لعاب میوه‌های قاچاق و وارداتی باعث جذب بیشتر مصرف‌کننده خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اظهار داشت: متاسفانه امسال در زمینه کیوی صادرات نداشتیم که ضروری است با اجرای راهکارهای لازم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم.

وی یادآور شد: بهترین زمان برداشت کیوی 20 آبان ماه است که نبایستی زودتر از زمان موعد صورت پذیرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، نقش دلالگران و واسطه‌های بین بازار تولید و مصرف را در زمینه واردات میوه قاچاق تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، قاچاق ، میوه ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار