حسین رسولی هنرمند عاشیق تبریزی، رتبه ممتاز بخش تک نوازی سازهای مضرابی هشتمین جشنواره سراسری موسیقی بیت و حیران سردشت را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،هشتمین جشنواره سراسری موسیقی بیت و حیران با معرفی گروههای برتر در سردشت به کار خود پایان داد .

براساس این گزارش حسین رسولی از آذربایجان شرقی رتبه ممتاز بخش تک نوازی سازهای مضرابی دراین جشنواره را به خود اختصاص داد .

این جشنواره همه ساله به منظور احیا و بازشناخت گنجینه های بازمانده موسیقی اصیل نواحی مختلف ایران اسلامی و حمایت و قدرشناسی از تلاش های موثر در این زمینه با حضور هنرمندان فعال و خلاق موسیقی های مقامی و محلی استان های مختلف کشور در این شهرستان برگزار می شود.

امسال نیز این جشنواره در دو بخش مسابقه و گروه نوازی برگزار شد که بخش مسابقه آن شامل تک خوانی مقام، بیت، لاوک، حیران، هوره، بند، عاشیقی، آواهای محلی و تک نوازی سازهای اصیل زهی، بادی و کوبه ای نظیر نرمه نای، دف، شمشال، تنبک، دوزله، قوپوز، بالابان، نقاره، کمانچه، سرنا، تنبور، دیوان، دوتار و چگور بر اساس سنت موسیقیایی هر منطقه بوده اند .

تقویت و بسط و گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و مورد حمایت قرار دادن استعدادهای جوان موسیقی، ایجاد فضای رقابتی سالم با هدف تزریق شور و نشاط و تولید آثار فاخر، توجه به ارتقای تدریجی و هرچه بهتر سطح هنر بیت و حیران و موسیقی محلی و جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی از اهم اهداف برگزاری این جشنواره بود .

در پایان این جشنواره از رتبه های برتر و همچنین شرکت کنندگان 11 گروه از 25 استان کشور تجلیل شد .

گفتنی است :حسین رسولی با اسم هنری "آتیلا" متولد 1362 بوده و  از سال 1367 یادگیری موسیقی را آغاز کرده است.

اولین اجرای وی در سال 1368 و در سالن شهرداری تبریز بود.

وی در جشنواره‌های متعددی حضور یافته و در 34 جشنواره‌ای که تاکنون حضور یافته عنوان اول یا پدیده ی  چشنواره‌ها را به خود اختصاص داده است.

رسولی، کارشناس ارشد هنر بوده و دو سال متوالی به عنوان نخبه‌ی هنری انتخاب شده است.

آلبوم جدید وی در اینده ای نزدیک روانه‌ی بازار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.