با توجه به فرا رسیدن بهار و شروع دیدارها به یک نکته‌ی بهداشتی اشاره می‌کنیم.

مجید پور متخصص عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: اصولا کلیه عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی با تماس نزدیک منتقل می‌شوند که از جمله این تماس‌ها روبوسی است. علاوه بر عفونت‌های معمول، عفونت منونوکلئوز هم از طریق بوسیدن انتقال پیدا می‌کند. 

مجید پور در ادامه اظهار کرد: بهتر است زمانی که دچار عفونت دستگاه تنفسی فوقانی هستیم با یکدیگر دست نداده و روبوسی نکنیم. ضمنا لازم است که فاصله یک متری فرد بیمار با اطرافیان نیز حفظ شود. 

وی راجع به نحوه درمان عنوان کرد: این نوع عفونت‌ها در واقع درمان خاصی ندارند و اغلب علامت درمانی می‌شوند. مثلا اگر بیمار دچار تب شود باید تب او درمان شود یا اگر احیانا دچار درد است باید درد او بر طرف گردد به طور کلی می‌توان گفت درمان این عفونت حفاظتی و علامتی صورت می‌گیرد و درمان اختصاصی ندارد مگر در عفونتی‌هایی مانند گلو درد در این موارد بیمار باید توسط پزشک متخصص درمان شود. 

وی نکته بهداشتی دیگری را خاطر نشان کرد و گفت: معمولا افراد تصور می‌کنند باید لباس‌های نوی خود را قبل از پوشیدن بشویند که این تفکر غلط است چرا که ویروس‌ها توانایی زنده ماندن در خارج از بدن را در طولانی مدت ندارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار