رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ساخت سازه بتونی صحن حضرت زهرا(س) اتمام وفاز دوم ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف آغاز شد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به آغاز فاز دوم ساخت پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اظهار کرد: با توجه به پایان عملیات ساخت سازه صحن و براساس درخواست تولیت محترم حرم مطهر علوی، امروز مراسم اتمام ساخت سازه بتونی صحن حضرت زهرا (س) و آغاز مرحله دوم آن برگزار شد.

وی افزود: اجرای این سازه بتونی از سال 91 آغاز شده و در آن 20 هزار تن آرماتور و 176 هزار مترمکعب بتن مصرف شده و سطح قالب بندی انجام شده تاکنون 400 هزار مترمربع می‌باشد.

پلارک تصریح کرد: در مرحله دوم این پروژه عظیم، عملیات نازک کاری شبستان داخلی شامل ساخت گنبدها و کتیبه ها، سنگ کاری کف، دیواره‌ها و ستون‌ها و آینه کاری انجام خواهد شد.

پلارک با اشاره به ظرفیت 100هزار نفری پذیرش زائر این صحن گفت: بخش زیارتی با زیربنای 109 هزار مترمربع و در سه طبقه شبستان و صحن روباز ساخته می شود تا میزبان 100 هزار نفر از زائرین باشد.

وی با بیان اینکه وسعت فضای غیر زیارتی عمومی بیش از 97 هزار مترمربع است،افزود: اولین بخش این فضا شامل موزه با زیربنای 18هزارمتر مربع که در قسمت شمال غربی صحن قرار دارد و کتابخانه به وسعت 20 هزار مترمربع و مهمانسرا، پارکینگ اختصاصی و سرویسهای بهداشتی است.

پلارک در پایان گفت: هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اجرای این طرح بزرگ 4 ساله بوده و مسئولین پروژه امیدوارند تا تیرماه سال 95 فضای زیارتی را آماده پذیرایی از زائران نمایند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آغاز ، پروژه ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار