معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و انتظامی فرمانداری ملارد از ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد ماده 15 و 16 در شهرستان ملارد به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خدمات در این مراکز، خبر داد.

مجتبی شاه قلیان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی و انتظامی فرمانداری ملارد در گفت‌و‌گو با  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، در تشریح عملکرد کمپ‌های فعال ترک اعتیاد در شهرستان ملارد، اظهار کرد: طبق چهارچوب ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی استان تهران، در ازای هر 30 هزار نفر جمعیت، یک کمپ ترک اعتیاد می‌تواند ارائه خدمات نماید و عمده کمپ‌های شهرستان ملارد در این عرصه مشمول ماده 15 می‌شوند.

وی در ادامه افزود: کمپ‌های ماده 15 مربوط به مراکزی است که افراد معتاد به صورت داوطلبانه و با پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی معتادان، خانواده‌ها و بستگان‌ آن‌ها خدمات دریافت می‌کنند و کمپ‌های ماده 16 نیز مربوط به معتادان کارتن خواب می‌شود که توسط نیروی انتظامی جمع آوری و به این کمپ‌های منتقل می شوند.

شاه قلیان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 23 کمپ ماده 15 درشهرستان ملارد فعال است که یک کمپ مشمول طیف بانوان و مابقی در قشر آقایان ارائه خدمات می‌کنند و از اولویت‌های جدی ما در این عرصه، ساماندهی این مراکز در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی این کمپ‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و انتظامی فرمانداری ملارد در پایان تصریح کرد: عمده وقت و زمان ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مصروف بررسی کمپ‌های ترک اعتیاد می‌شود و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده یکی از کمپ‌های ماده به ماده 16 مبدل شده تا به نحو مطلوب تری پاسخگویی به نیازهای معتادان کارتن خواب و طرح‌های جمع آوری معتادان توسط نیروی انتظامی تامین می‌شود و با توجه به اقدامات عملیاتی شده مشکلات این عرصه تا حدود بسیاری کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار