شهردار منطقه 22 گفت: قطب تفریحی گردشگری تهران با فرا رسیدن سال جدید و بهار فاطمی، شاهد شکوفایی صدها هزار گل بهاری خواهد بود.

قاسم مولایی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به فرا رسیدن بهار فاطمی، اظهار كرد: اداره فضای سبز حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه در راستای طرح استقبال از بهار فاطمی، بیش از 500 هزار گل پیازی را در این محدوده از پایتخت کاشته است.

وی گفت: عملیات کاشت پیازهای گلها از اواسط آبان ماه امسال شروع و طی آن، گلهای پیازی 200 هزار پیاز لاله ، 50 هزار پیاز نرگس، 40 هزار پیاز سنبل و در حدود 20 هزار پیاز اختر و کوکب در سطوح مختلفی چون حواشی بزرگراه های شهید خرازی و آزادگان، رفیوژها  ، لچکی ها، حواشی معابر اصلی موجود در سطح منطقه، بوستان ها بویژه بوستانهای فرامنطقه ای موجود همچون جوانمردان ایران و بوستان جنگلی چیتگر، مجموعه تفریحی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس ، آبشار تهران و ... کاشته شده یا در حال کاشت است.

مولايی هدف از اجرای این طرح را بهاری و زیبا کردن سیمای منطقه با استفاده از کاشت گل و دیگر گونه های گیاهی اعلام کرد و افزود: این اقدام هر سال به همت اداره فضای سبز حوزه امور شهری و محیط زیست منطقه  انجام می شود و امسال  برای اولین بار از انواع گلهای کوکب و اختر نیز در آن استفاده شده است. 

شهردار منطقه 22 در ادامه صحبتهای خود از کاشت 300 هزار گل از انواع گلهای بهاری دیگر در قطب تفریحی گردشگری تهران خبر داد و گفت: کاشت شب بو ، پامچال ، بنفشه، سینره و دیگر گلهای بهاری از جمله انواع گلهایی است که در اجرای این عملیات مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار