رژیم صهیونیستی با برگزاری رزمایش «سناریوی شوک» در شمال سرزمین‌های اشغالی تلاش می‌کند آمادگی خود را برای جنگ احتمالی با حزب الله لبنان بالا ببرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رژیم صهیونیستی با برگزاری رزمایشی در شمال سرزمینهای اشغالی تلاش می‌کند آمادگی خود را برای جنگ احتمالی با حزب الله لبنان بالا ببرد. 

 نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی رزمایشی نظامی را به منظور آماده کردن جبهه شمالی برای جنگ احتمالی با حزب الله لبنان و مقابله با اصابت موشکهای سنگین به شهرک‌ها و وارد آمدن تلفات زیاد برگزار کردند. در این رزمایش سناریوی مقابله با حملات زمینی نیروهای حزب الله و سیطره آن‌ها بر شهرکهای مرزی و انجام حملات داخل شهر عکا نیز مدنظر قرار گرفت. 

حسن حجازی خبرنگار این شبکه گزارش داد: «سناریوی شوک»، نامی است که جبهه داخلی رژیم صهیونیستی بر رزمایش شبیه سازی حملات بی‌سابقه به عمق سرزمینهای اشغالی در هرگونه جنگ آینده با حزب الله نهاده بود. 

روزنامه‌های دشمن صهیونیستی این خبر را با عنوان آمادگی برای جنگ سوم لبنان منتشر کردند. 

حییم روکیه فرمانده نیروهای نجات در جبهه داخلی اسرائیل این سناریو را «سناریویی ناشناخته» برای اسرائیل توصیف و اذعان کرد نیرو‌هایش نخواهند توانست به همه نقاط برای نجات مجروحان و کسانی که زیر آوار مانده‌اند خود را برسانند. 

رسانه‌های دشمن اعلام کردند نیروهای جبهه داخلی رزمایشهایی با سناریوهای سخت برگزار خواهند کرد و در این رزمایش همزمان با اصابت ده‌ها موشک سنگین که ساختمانهای مسکونی و دولتی را ویران خواهد کرد و شمار زیادی زخمی برجا خواهد گذاشت، آژیر خطر به صدا درخواهد آمد. 

روزنامه «معاریو» اعلام کرد این ارزیابیهای جبهه داخلی به ارزیابیهای کنونی موسسه امنیتی اسرائیل مرتبط است که می‌گوید جبهه داخلی اسرائیل در جنگ سوم لبنان مورد اصابت آتش سنگین و حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مجتمع‌های مسکونی در شهرک‌ها قرار خواهد گرفت و سپر گنبد آهنین نخواهد توانست حمایت کافی فراهم کند. 

این رزمایش همچنین مقابله با ورود گروههایی از نیروهای حزب الله به شهر عکا و انجام حملاتی گسترده در این شهر را شامل خواهد شد. همچنین در این رزمایش یکی از گروههای شرکت کننده در آن مقابله با سیطره گروهی از نیروهای حزب الله را بر یک شهرک مرزی تمرین خواهد کرد. 

روزنامه معاریو به نقل از یک منبع بلندپایه در ارتش اشغالگر اسرائیل افزود مسئله جدیدی که وجود دارد درک این مطلب است که سلاح راهبردی حزب الله، انتقال درگیری به داخل خاک اسرائیل است. 

این رزمایش ارسال پیام هشدار از طریق تلفن همراه به شهرک نشینان در طول هفته را شامل می‌شود که در آن درباره شلیک موشک و تیراندازی به طور همزمان از سوریه و لبنان هشدار داده می‌شود. در این رزمایش همچنین شلیک موشک به طرف شهرهای طبرقه، عفولا، بیتشان و طابور شبیه سازی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۲۱:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
هر چند دوست ندارم باور کنم ولی احتمال دارد به بهانه رزمایش به داخل خاک سوریه بیایندو حمله کنند هم برای کمک به النصره و هم اشغال زمینهای سوریه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
هرقدر هم رزمایش انجام بدین حزب الله از شما جلوتره
حزب الله از تجربیات بالای شیران ایران چه در جنگهای چریکی و چه در جنگهای کلاسیک برخورداره
مهمترین وجه برتری برادرانمان در حزب الله ایمان به خدا و شجاعتشونه چیزی که صهویونیستها ذره ای هم تو وجودشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
مستاجرین اجاره ای سرزمین های اشغالی ، تحمل برخورد با حملات صاعقه اسای رزمندگان مقاومت را ندارند و نخواهند داشت ئ در اولین فرصت به کشورهای اروپائی خود مراجعت خواهند کرد .
این مانور بازیها مسخره بازی است .
آخرین اخبار