دکتر علی اصغر فانی گفت: یکی از کارکردهای اساسی آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی و ایجاد رفتار صحیح در کودکان است که در حوزه‌ی خود مراقبتی و ارتقای سلامت دهان و دندان می‌توان کار کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در برنامه‌ی امضاء‌ تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به منظور ارتقای سلامت دهان و دندان گفت: وزارت بهداشت همکاری خوبی را با آموزش و پرورش در جهت ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان سنین دبستان آغاز کرده است و از آنجایی که فرهنگسازی و رفتار‌سازی دو وظیفه اصلی آموزش و پرورش است، شروع آموزش و خود مراقبتی برای ارتقای بهداشت دهان و دندان با همکاری این دو وزارتخانه مؤیثر خواهد شد. 
 
دکتر فانی گفت: ما وظیفه داریم به کودکان سنین دبستان آموزش دهیم با خود مراقبتی و انجام رفتارهای پیشگیرانه چگونه از سلامت دهان و دندان خود مراقبت کنند و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد ارتقای رفتار درست در حوزه‌ی سلامت دهان و دندان باشیم. 
 
دکتر فانی گذر زمان و پیگیری در ارتقا سلامت دهان و دندان توسط این دو وزارتخانه را بسیار مهم دانست و گفت امیدواریم این تفاهم‌نامه عملیاتی شود و اجرای دوره‌ای آن را در دبستانهای سراسر کشور شاهد باشیم. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: فرهنگسازی ، آموزش ، سلامت ، دهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار