مهندس عزیزی گفت: ایام تعطیلات نوروز که از 20 اسفند تا 20 فروردین به طول می‌انجامد قریب به 450 گروه جهادی به مناطق کم‌برخوردار عزیمت خواهند کرد. این گروهها جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر را در خود جای می‌دهد که این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس عزیزی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری اردوهای جهادی نوروز 94 که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: تولید مفاهیم کاربردی نو و سازنده در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، و ... از شاخص‌های پویایی یک اندیشه است یک اندیشه پویا تولید مفاهیم کاربردی کرده و به تبع آن تولید مفهوم یک اندیشه را ماندگار و عمیق می‌کند. لذا از همین منظر تامین جهاد در عرصه‌های مختلف به جز عرصه امنیتی و نظامی یکی از مهمترین عرصه‌های تولید مفاهیم است. به برکت این اندیشه‌های نو توانسته‌ایم درحوزه مدیریتی مفاهیمی را وارد کنیم که خاص انقلاب اسلامی و نظام شکوهمند دینی باشد. 

جهاد و حرکت جهادی یکی از مفاهیم نو و سازنده در حوزه انقلاب اسلامی است و امروز به معقولات واژه جهادی مزین گشته است و می تواند مهر تاییدی بر کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین باشد. 

وی با اشاره به اهداف مدیریت جهادی گفت: از آنجا که اردوهای جهادی در سال 1394 برنامه‌ریزی شده‌اند با این نگاه به دنبال این هستیم که از دل اردوهای جهادی و این حرکت ها بتوان نوعی تعریف عملی و میدانی را از اردوهای جهادی بگیریم. رویکرد جهادی سومین هدف ماست، می‌خواهیم این رویکرد جهادی را به صورت عینی و عملی حاکم کنیم همچنین در تلاشیم نوعی همت جهادی نیز را که آحاد جامعه از آن برخوردارند اما برای کسانی که تشنه این فرهنگ هستند آن میدان را معرفی کنیم و در نهایت تحرک جهادی که محصول همه اینهاست. لذا در قالب اهداف به دنبال یک مدل از مدیریت جهادی، گسترش روحیه جهادی و ایجاد یک فضای مبتنی بر یک رویکرد جهادی، رشد و توسعه همت جهانی و در نهایت تحرک جهادی هستیم. 

وی ادامه داد: برای سال 94 با همین نگاه و اهداف برنامه‌هایی ترسیم شده است که اولین برنامه اجرای اردوهای جهادی و هجرت می‌باشد که سقف 2 میلیون و 500 هزار نفر در طول سال 94 می‌باشد. پیش بینی شده این تعداد به عرصه‌های سازندگی، محرومیت زدایی و حتی اقتصاد مقاومتی برده تا اهداف و آرمان های گفته شده تحقق یابد. به دنبال این هستیم در سال 94 گروههای جهادی را سازماندهی کنیم بویژه در برنامه داریم که قریب به 500 گروه را به عرصه جهادی اضافه کرده و این گروههای جدید را شناسنامه دار کنیم. قرار است در سال 94 این گروهها به 3 هزار و 500 گروه افزایش یابد. این فرصتی است برای رسیدن به اهداف ذکر شده، امید است در سالهای آینده این گروهها را در تمام جغرافیای ایران شکل دهیم. 

عزیزی خاطر نشان کرد: احیا و راه‌اندازی مرکز هدایت و حرکت جهادی از دیگر برنامه‌های  پیش روست. این مرکز در سال گذشته فعالیت‌هایی را داشته است که با یک رویکرد جدید در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد. تلاش می‌شود گروههای جهادی را در عرصه‌های اولویت دار وارد کنیم یکی از این عرصه‌ها اقتصاد مقاومتی است که ماموریت بزرگی را مقام معظم رهبری بر عهده همه مردم گذاشته‌اند. لذا لازم است برای تحقق اهداف تمام آحاد جامعه از این روحیه برخوردار شوند. 

وی ادامه داد: برای سال 1394 تشکیل قرارگاه‌های منطقه‌ای را خواهیم داشت که معتقدیم این جمعیت بزرگ و 1500 گروه جهادی در قالب قرارگاههای منطقه‌ای سازماندهی شود و مورد مدیریت میدانی قرار گیرد. از جمله فعالیت‌هایی که برای سال 94 پیش بینی شده تشکیل شورای اندیشه ورزان است که این شورا هر ساله به صورت متمرکز انجام می‌شد اما در سال 94 به شکل مرکزی خواهد بود. همه گروههای جهادی کشور به دور هم جمع شده و به هم‌افزایی میپزدازند. به دنبال این هستیم که با بهره گیری از همه این چارچوب‌ها گروههای جهادی با اولویت وارد میادین خدمت و سازندگی و محرومیت زدایی شده و به حمایت از افراد کم بضاعت بپردازند. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: ایام تعطیلات نوروز که از 20 اسفند تا 20 فروردین به طول می‌انجامد قریب به 450 گروه جهادی به مناطق کم‌برخوردار عزیمت خواهند کرد. این گروهها جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر را در خود جای می‌دهد که این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. مناطق هدف گروههای جهادی با اولویت استانهای خوزستان،‌ خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری می‌باشد که بیشتر مورد علاقه و هدف گروه‌های جهادی قرار دارد. باید یادآور شد این گروه‌های جهادی در حال حاضر قریب به 3 هزار گروه بوده و حاضرند در عرصه‌های مختلف خدمات بی‌منت داشته باشند.
پدیده ریز گردها یکی از مشکلات جامعه امروز ما است با توجه به اعلام‌آمادگی که از قبل بوده امروز نیز به عنوان یک خدمتگزار گروههای جهادی آماده خدمت هستند. 

وی در پایان پیشنهاد داشت: به عنوان یک کار شایسته اصحاب مطبوعات نظام اسلامی،‌ باشگاه خبرنگاران جهادی را که تکمیل کننده حرکت گروههای جهادی است در کشور راه‌اندازی کنیم.


 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.