رئیس جمهور گفت: جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک ساحلی در ساحل دریای عمان است در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی در منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور در حالی استان هرمزگان را به عنوان دومین مقصد سفرهای داخلی خود انتخاب کرد که این استان به لحاظ موقعیت ژئوپولتیکی و قرار گرفتن در شمال تنگه هرمز و همجوار بودن با دریای عمان از اهمیت استراتژیک بالایی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

رئیس جمهور نیز بارها در اظهارات خود بر این موضوع تاکید کرده و البته از عدم توسعه مناسب این استان متناسب با موقعیت و امکانات موجود انتقاد کرد.

رئیس جمهور در شرایطی وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد که مردم این شهرستان با مشاهده اخبار مربوط به سفر رئیس جمهور به خوزستان به این موضوع پی برده بودند که رئیس دولت به دنبال ارائه وعده های غیر قابل تحقق نیست و با مطالعه دقیق از مشکلات استان و رسیدن به راه حل های مناسب به این سفر آمده و در این سفر می خواهد از نزدیک مشکلات را برآورد کرده تا شاید راهکار مناسب تری برای حل مشکلات پیدا شود.

مشکلات مردمی

طبق سنوات گذشته مردم استان های مختلف با مشاهده مسئولان رده بالای نظام مشکلات خود را برای آنها از طرق مختلف همچون نوشتن نامه مطرح می کنند تا شاید اتفاقی رخ دهد و این مشکلات برطرف شود.

مردم استان هرمزگان نیز در زمان حضور رئیس جمهور در این استان سعی می کردند در شرایط مختلف از مشکلات خود برای رئیس جمهور سخن بگویند و نمونه بازر آن نیز گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم استان هرمزگان بود.

مردم هرمزگان از توسعه نیافتن شهرشان، از عدم برنامه مناسب برای استفاده از دریا برای تجارت مناسب و امکانات رفاهی در برخی شهرها انتقاد می کردند. اما اصلی ترین انتقاد مردم که تا حدودی نیز به ناامیدی آنها منجر شده بود عدم تحقق وعده های مسئولان بود و بر همین اساس از طرق مختلف همچون نوشتن نامه و نصب پلاکارد در محل سخنرانی رئیس جمهور خواهان ارائه وعده هایی بودند که به سرانجام برسد.

یکی دیگر از اصلی ترین مشکلاتی که مردم هرمزگان به آن اشاره می کردند بیکاری جوانان و به خصوص جوانان تحصیل کرده این استان بود. مردم هرمزگان از رئیس جمهور می خواستند که هرچه سریع تر مشکل بیکاری در این استان را برطرف کند و البته رئیس جمهور نیز در واکنش به این درخواست ها تلاش می کرد تا از وعده های غیر ممکن پرهیز کند تا مردم امیدشان به دولت تدبیر و امید را از دست ندهند.

وعده به فعالان اقتصادی

رئیس جمهور  در دیدار با فعالان اقتصادی استان هرمزگان بر این موضوع تاکید کرد که اقتصاد باید در اختیار مردم و کارآفرینان باشد، اولویت دولت در راستای شکوفایی بخش خصوصی بر حضور ایرانیان داخل و خارج از کشور است و دولت از حضور همه سرمایه‌گذاران خارجی بخصوص ایرانیان حمایت کرده و تسهیل‌کننده این روند خواهد بود.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای تحول بندر جاسک و سواحل مکران، این منطقه را فرصتی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی استان هرمزگان و سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف قلمداد کرد.

وعده به ایثارگران

رئیس جمهور که در ماه های گذشته با برگزاری دیدارهای متعدد با خانواده شهدا و ایثارگران نشان داده که این قشر جامعه از اهمیت بالایی در دولت یازدهم برخوردار است با ایثارگران هرمزگان نیز دیدار کرد و در این دیدار اعلام کرد ‌قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران که سال‌ها بر زمین مانده بود در دولت دستور اجرای آن را صادر کردیم تا درحدی که دولت توان دارد آن را اجرا کنیم.

رئیس جمهور گفت که ماه اسفند و پایان سال برای دولت ماه سختی است ولی در حد توان خود بخشی از بدهی‌هایی که به ایثارگران داشتیم پرداخت خواهیم کرد و فکر می‌کنم در هفته آینده این پول به حساب ایثارگران برسد.

وعده به مردم جاسک

رئیس جمهور در جریان سفر به استان هرمزگان به بندر جاسک نیز سفر کرد، رئیس جمهور در جاسک اعلام کرد که جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک ساحلی در ساحل دریای عمان است در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی در منطقه تبدیل خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در جاسک اعلام کرد که این بندر به یکی از بنادر مهم در سواحل جنوب ایران تبدیل شده و نقش به سزایی در برقراری امنیت دریایی در کل منطقه و ظهور و بروز دلاوری های دریادلان درکل منطقه حساس خلیج فارس ،‌دریای عمان و اقیانوس هند داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار