نمایش فیلم غایب جشنواره در اولین اکران/ «حمیدیان» و «بیاتی» با دو فیلم در عید نوروز

فیلم «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر حضور نداشت، درمیان فیلم‌های نوبت اول اکران فیلم‌های نوروزی قرار دارد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، با اعلام فیلم‌های اکران نوروزی از سوی شورای صنفی نمایش، چهار فیلم "ایران برگر" به کارگردانی "مسعود جعفری جوزانی" ، "طعم شیرین خیال" ساخته "کمال تبریزی"، "رخ دیوانه" به کارگردانی "ابوالحسن داوودی"، و "استراحت مطلق" اثر "عبدالرضا کاهانی" از بیستم اسفند ماه و تک فیلم "روباه" ساخته "بهروز افخمی" از بیست و هفتم اسفندماه سال جاری بر پرده سینماها اکران خواهند شد. 

بنا براین گزارش طبق گروه بندی، نمایش فیلم ها  به ترتیب  فیلم "ایران برگر" در گروه آزادی، "طعم شیرین خیال"  گروه آفریقا،" رخ دیوانه"  گروه استقلال، "استراحت مطلق" گروه قدس و" روباه" در گروه فرهنگ خواهد بود.

از بین فیلم هایی که قرار است در اکران نوروزی نمایش داده شوند، فیلم "استراحت مطلق" غایب جشنواره سی و سوم بود که در اولین نوبت اکران فیلم ها قرار گرفته است.

فیلم "ایران برگر" درباره حرص و طمع افراد جامعه است که در رقابت برای بدست آوردن مقام و موقعیت و ثروت اتفاقاتی را رقم می‌زنند که دود آن به چشم جامعه، مردم و خودشان می‌رود. این فیلم نشان می‌دهد عشق به قدرت و پست و مقام حاصلی جز هدر دادن وقت و انرژی و مال و جان افراد ندارد. 

عوامل فیلم "ایران برگر" که پروژه پر بازیگری بود عبارتند از: "مسعود جعفری جوزانی" کارگردان، "مسعود جعفری جوزانی" و " محمد هادی کریمی" نویسندگان، "فتح الله جعفری جوزانی" تهیه کننده و بازیگران فیلم  علی نصیریان، محسن تنابنده، سحر جعفری جوزانی، حمید گودرزی، نیوشا ضیغمی، احمد مهرانفر، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، فریبا متخصص، فتح‌الله جعفری جوزانی، اسماعیل خلج، هادی کاظمی، حمیدرضا حیات، محمدرضا هدایتی، سیاوش چراغی پور، هاشم روحانی، میرطاهر مظلومی و...

فیلم بعدی اکران نوروزی "طعم شیرین خیال" است که زندگی یک دختر کرمانی را به تصویر می کشد که در گیر رابطه عاطفی با  استاد دانشگاهی است که در آن واحد آموزشی تدریس می کند. علاقه افراطی و دیوانه وار استاد به طبیعت و محیط زیست که نقش آن را شهاب حسینی ایفا می کند موجب عکس العمل هایی از این استاد می شود که این فیلم را به یک اثر طنز تبدیل می کند. 

از میان عوامل فیلم طعم شیرین خیال می توان به "کمال تبریزی" کارگردان، "محمد علی حسین نژاد" تهیه کننده، "علی میرمیرانی" و "نغمه ثمینی" نویسندگان و بازیگران شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسفی پور و آسیه سلطانی نژاد اشاره کرد.

فیلم  "رخ دیوانه" به کارگردانی ابوالحسن داوودی قصه چند جوان است که از طریق شبکه های اجتماعی باهم آشنا می شوند وسرنوشت همه آنها تحت تاثیر یک اتفاق قرار می گیرد. 

عوامل فیلم رخ دیوانه عبارتند از "بیتا منصوری" تهیه کننده،" محمد رضاگوهری" نویسنده، و طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی،  فرنوش آل احمد و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیر محمد زند بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه داستان استراحت مطلق که غیبتش در جشنواره اعتراضات شدید کاهانی را موجب شد این است که "تهران مگه مال توئه؟"

عوامل فیلم استراحت مطلق عبارتند از: عبد الرضا کاهانی نویسنده  تهیه کننده و کارگردان، سعید قطبی زاده دیگر نویسنده فیلم و ترانه عليدوستی، بابک حميديان، رضا عطاران، مجيد صالحی، فريده فرامرزی و اميرشهاب رضويان حضور دارند.

و در آخر فیلم "روباه" که داستان حضور یک جاسوس اسرائیلی در ایران است که فعالیت های جاسوسی خود را در پوشش استفاده از پیک های موتوری انجام می دهد و در کمین برای عملیات ترور دانشمند هسته ای کشور است که در نهایت هوشیاری پلیس و همکاری یکی از این پیک ها دست او رو می شود.

عوامل فیلم "روباه" که به نویسندگی وکارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است، عبارتند از: محمد پیرهادی تهیه کننده و آرش مجیدی، مرجان شیرمحمدی، حمید گودرزی، بابک حمیدیان و جلال فاطمی.

گفتنی است؛ بابک حمیدیان و نازنین بیاتی دو بازیگری هستند که برای اکران نوروزی دو فیلم را برای نمایش دارند؛ حمیدیان در دو فیلم دیگر جشنواره فیلم فجر نیز به ایفای نقش پرداخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار