مردم در ايالت ويسکانسينِ آمريکا عليه خشونت‌هاي مرگبار پليس اين کشور، به خصوص عليه جوانان رنگين پوست آمريکايي، تظاهرات بزرگي برپا کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي، مانوئل راپالو خبرنگار اين شبکه، طي گزارشي از شهر مديسون در ايالت ويسکانسين درباره تظاهرات مردمي در اعتراض به کشته شدن يک نوجوان غيرمسلح رنگين پوست ديگر به دست افسران پليس آمريکا گفت: صدها تظاهرکننده به داخل ساختمان کنگره ايالتي ويسکانسين در مديسون که مرکز اين ايالت است، ريختند و در آنجا با سردادن شعارهايي مراتب خشم و انزجار خود را از ادامه نابرابري ها، بي عدالتي ها و تبعيض نژادي عليه سياهپوستان و ساير اقليت هاي نژادي در آمريکا نشان دادند. شمار زيادي از ساير تظاهرکنندگان نيز در خيابان هاي اطراف اين ساختمان راهپيمايي مي کردند و دستان خود را بالا گرفته بودند و به صورت نمادين خطاب به نيروهاي پليس آمريکايي مي گفتند: «دستان ما بالا است، شليک نکنيد.» اين جمله، يادآور آخرين کلام نوجوانان رنگين پوستِ غيرمسلحي است که نيروهاي پليس سفيدپوست آمريکايي آنان را به ضرب گلوله به قتل مي رسانند. 
توني رابرتسونِ 19 ساله روز جمعه در يکي از محله هاي مسکونيِ ويسکانسين با شليک نيروهاي پليس به قتل رسيد که باعث عصبانيت و برانگيخته شدن خشم مردم شد، زيرا در اکثر اين موارد، نيروهاي پليسِ ضارب و خاطي، توسط هيأت منصفه هاي سفيدپوست در دادگاه هاي آمريکا تبرئه مي شوند. 
اکثر تظاهرکنندگان در مديسون را دانشجويان دانشگاه ها و دانش آموزان دبيرستاني، اعم از سياهپوست و سفيدپوست تشکيل مي دادند. روي يکي از پلاکاردها نوشته شده بود: «زندگي سياهپوستان نيز ارزش دارد.» عده اي از تظاهرکنندگان همين شعار را با صداي بلند سرمي دادند. 
برخي از تظاهرکنندگان مي گفتند که تظاهرات امروز فقط براي مرگ توني رابرتسون نيست، بلکه به موضوع گسترده تر نژادپرستي در آمريکا و ادامه خشونت هاي پليس اين کشور برضد اقليت هاي نژادي و قومي در سراسر آمريکا بازمي گردد. 
خبرنگار افزود: ما بايد منتظر بمانيم و ببينيم روند خشم مردم به کجا خواهد انجاميد، زيرا هنوز معلوم نيست که آيا در روزهاي آتي نيز تظاهرات بيشتري در شهر مديسون، يا ساير شهرهاي آمريکا در اعتراض به ادامه تبعيضات نژادي در اين کشور برگزار خواهد شد يا خير. 
برچسب ها: ویسکانسین ، آمریکا ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار