رئيس مرکز بين المللي دفاع از حقوق و آزادي ها خواستار آزادي شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي «مرآة البحرين»، احمد عمر رئيس مرکز بين المللي دفاع ا زحقوق و آزادي‌ها از مقامات بحريني خواست فوري و بدون قيد و شرط، شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق را که رهبري ملي است آزاد کنند. وي افزود: مقامات سازمان ملل و نمايندگان سازمان هاي بين المللي که با آنها ديدار مي کنيم، شيخ سلمان را زنداني عقيده و محاکمه او را نيرنگ بازي و سياسي کاري مي دانند. 
احمد عمر امروز سه شنبه در حاشيه بيست و هشتمين نشست شوراي حقوق بشر افزود: ادامه بازداشت و محاکمه چنين شخصيتي که خواستار احقاق حقوق مدني و سياسي و عدالت اجتماعي و حرکت به سوي دموکراسي به شيوه‌اي مسالمت آميز است، منعکس کننده سالم نبودن دستگاه قضايي و فقدان عدالت و عمل نکردن بحرين به تعهدات بين المللي خود است. 
وي اضافه کرد: ادعاهاي دولت بحرين در خصوص اجراي اصلاحات و اجراي توصيه هاي کميته تحقيق به رياست بسيوني و مصوبات ژنو همگي ادعاهايي بي اساس است و بحرين بايد از گمراه کردن جامعه بين المللي دست بردارد، زيرا اوضاع حقوقي نشان دهنده سقوط و عقبگردي خطرناک است. 
رئيس مرکز بين المللي دفاع از حقوق و آزادي ها در پايان گفت: «بحرين در نشست کنوني شوراي حقوق بشر با انتقادها و فشارهاي بيشتري مواجه خواهد شد زيرا اوضاع واقعي بحرين، ناشناخته نيست و موافقت نکردن مقامات بحريني با سفر گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور شکنجه به منامه به اين معناي است که اين مقامات به اجراي سياست فرار از مجازات و به کار گيري شکنجه برضد مخالفان فکري ادامه مي دهند». 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار