برخی از آمارها نشان می‌دهندکه حدود 35 تا 40 میلیون نفر در سراسر جهان گرفتار بیماری ایدز بوده و درصد زیادی از آنها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا همان ایدز، یک مشکل جهانی است و درصد زیادی از افراد کشورهای مختلف، گرفتار آن هستند.

وی تأکید کرد: برخی از آمارها نشان می‌دهند که حدود 35 تا 40 میلیون نفر در سراسر جهان گرفتار بیماری ایدز بوده و درصد زیادی از آنها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

سراوانی با اشاره به اینکه بیماری ایدز در برخی از کشورها بسیار شایع است، یادآور شد: به عنوان مثال در کشوری مانند هند شیوع ایدز بسیار بالا و در واقع درصد قابل توجهی از تعداد کل مبتلایان به ایدز در جهان، در هند زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: سایر کشورهای در حال توسعه نیز با بیماری ایدز دست به گریبانند و هزینه‌های جانی و مالی زیادی را متحمل می‌شوند.

سراوانی خاطرنشان کرد: البته کشورهای پیشرفته و صنعتی با تمهیداتی که اندیشیده‌اند، توانسته‌اند از شیوع و بروز ایدز تا حد زیادی جلوگیری کنند و در واقع جلوی گسترش این بیماری را بگیرند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار