با توجه به تجارب و توانمندی‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی، این جمهوری‌ خواهان همکاری ایران برای توسعه بخش کشاورزی تاتارستان است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،در جریان بازدید رئیس جمهور تاتارستان و هیات همراه از جمهوری اسلامی ایران، آقای اسخط شرپف معاون وزیر کشاورزی و مدیر عامل شرکت دولتی کشاورزی و غذایی جمهوری  خودمختار تاتارستان با حضور در وزارت جهاد کشاورزی با مهندس فتحی مدیر کل امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

درجریان این دیدار که با حضور رایزن تجاری فدراسیون روسیه در تهران صورت گرفت، اسخط شرپف با تشریح وضعیت بخش کشاورزی تاتارستان، اظهار داشت: "با توجه به تجارب و توانمندی های تخصصی جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی، این جمهوری خواهان همکاری ایران برای توسعه بخش کشاورزی تاتارستان است."

در این دیدار،مدیر کل امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی نیز آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکار ی های کشاورزی و کشت فراسرزمینی در تاتارستان را اعلام کرد.

در این دیدار،دو طرف شرایط حضور شرکت های ایرانی به منظور انجام فعالیت های کشاورزی در تاتارستان در قالب کشت فراسرزمینی را مورد بررسی قرار دادند و مقرر شد اطلاعات مربوطه از قبیل قوانین مربوط به سرمایه گذاری ، اجاره زمین و نحوه حضور شرکت های خارجی در اختیار طرف ایرانی قرار گیرد .

اعزام هیات تخصصی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به جمهوری تاتارستان از توافقات این ملاقات بود که مراتب از سوی دو طرف در دستور کار و پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار