صادقی گفت: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مامایی می‌تواند فرم مؤثری در رسیدن به اهداف سیاست‌های جمعیتی باشد.

دکتر ماریا صادقی دبیر انجمن علمی مامایی ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ماماها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی همچون کنترل مراقبت‌های دوران بارداری، بهداشت باروری، مراقبت‌های دوران بلوغ و مراقبت‌های قبل از ازدواج ارائه می‌دهند. باید توجه داشت که با اجرای طرح تحول و ابلاغ سیاست‌های جمعیتی باید به ارائه این خدمات توسط ماماها توجه بیشتری شود که مهمترین آن تحت پوشش قرار دادن این خدمات توسط بیمه ها است.

وی با بیان اینکه متأسفانه خدمات مامایی و سلامت باروری هنوز حتی در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است، افزود: در حال حاضر در یکی از  بیمارستانهای دولتی کارگاههای ‌آموزشی به صورت رایگان به منظور سلامت باروری و داشتن یک زایمان خوب و راحت برگزار می‌شود اما این کلاسها در واحدهای دولتی جوابگوی ارائه خدمات به زنان جامعه نیست.

صادقی تأکید کرد: تحت پوشش بیمه نکردن خدمات قابل ارائه توسط  ماماها باعث می‌شود که خانمی که در دوران باروری تحت نظر یک ماما بوده نتواند زایمانش را در یک بیمارستان خصوصی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: باید وزارت بهداشت، وزارت رفاه را متقاعد کند که خدمات مامایی تحت  پوشش بیمه قرار گیرند تا به اهداف سیاست‌های جمعیتی هر چه زودتر در کشور دست پیدا کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار