رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به دیدار فعالان محیط زیست با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار تکالیفی برای همه دستگاه‌های اجرایی از جمله قوه قضاییه و دادگستری کل استان تهران تدوین شد که برای تحقق آنها تلاش می‌کنیم.

برنامه ویژه دادگستری تهران برای کاهش آمار پرونده‌‌های قضایی/ تلاش برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب در حوزه منابع طبیعی«غلامحسین اسماعیلی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین برنامه دادگستری استان تهران برای روزهای پایانی سال، گفت: دادگستری استان تهران  برنامه‌ای را در جهت کاهش آمار پرونده‌های جریانی به ویژه پرونده‌های قدیمی که به دلایل مختلف در شعب تاکنون مورد بررسی قرار نگرفتند و یا احکام صادره در مورد آنها قطعیت پیدا نکرده، طراحی کرده است.

وی ادامه داد: در اوایل اسفند ماه دستورالعملی را برای کاهش پرونده‌های موجود به تمامی واحدهای قضایی ابلاغ کردیم که با یک حرکت جهادی در روزهای پایانی سال زمینه رسیدگی و صدور احکام متقضی را فراهم کنند.

رئیس دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین این موضوع را به همه همکاران که در خارج از وقت اداری هم حضور داشته و عهده‌دار امر دادرسی بودند، ابلاغ کردیم تا از این فرصت بهره‌گیری کنند تا شاهد عملکرد خوب و مثبتی برای جامعه و مردم استان تهران در پایان سال 93 باشیم.

اسماعیلی اظهار داشت: همزمان با این اقدامات، کار تدوین برنامه اجرایی سال 94 را در دستور کار خودمان قرار داد‌ه‌ایم که این برنامه نیز فرآیند نهایی خودش را طی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، پیش‌بینی ما این است که حداکثر تا پایان هفته جاری، برنامه اجرایی پایان سال را به صورت کاملاً عملیاتی و کاربردی تدوین کنیم و برای احقاق حقوق مردم و رسیدگی به دعاوی مطروحه در دادگستری، برای  آغاز سال جدید آماده شویم.

رئیس دادگستری استان تهران ادامه داد: البته با عنایت ریاست قوه قضاییه در تقسیم کارآموزان جدید قضایی، سهم نسبتاً مناسبی به دادگستری استان تهران اختصاص پیدا کرد که با این اقدام  هم بخشی از نیازمان تأمین خواهد شد و هم برای همکاران در دادگستری ایجاد انگیزه می‌شود.

اسماعیلی در پایان با اشاره به دیدار فعالان محیط زیست با مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در این دیدار تکالیفی برای همه دستگاه‌های اجرایی از جمله قوه قضاییه و دادگستری کل استان تهران تدوین شد که ما در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این عرصه، و همچنین بخشنامه‌ای که در همین زمینه از سوی رئیس دستگاه قضا صادر و ابلاغ شده، سعی می‌کنیم برنامه‌های اجرایی برای سال 94 را در دستور کار خودمان قرار داده و برای آن تدابیر ویژه‌ای را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار