مديرکل فرودگاه بين‌المللي مهرآباد از بازسازي برج مراقبت اين فرودگاه و ساختمان تسهيلات آن با برآوردي حدود 10ميليارد ريال اعتبار خبر داد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط‌عمومي فرودگاه بين‌المللي مهرآباد؛ علي رستمي با بيان اين خبر و تاکيد بر ضرورت استاندارسازي در بازسازي برج مراقبت گفت: اين برج داراي مساحتي بالغ بر يک هزار و 200مترمربع در 9 طبقه است که در بخش‌هاي مختلف از جمله ساختمان، تاسيسات، مکانيک، برق و تجهيزات زيرساختي مورد بازسازي و بهسازي قرار مي‌گيرد. 

وي با اشاره به برآورد اوليه بازسازي اين برج اظهار داشت: مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها با قول تامين اين اعتبار خواستار تدوين برنامه‌ اي مدون در جهت بهسازي برج مراقبت پرواز و فراهم کردن شرايط مناسب و استاندارد براي کنترلرها شده است. 

رستمي با بيان اينکه برج مراقبت نماد و قلب تپنده هر فرودگاه شناخته مي‌شود ، افزود: بي شک در احداث برج‌هاي مراقبت روش‌ها و ضوابط خاصي با تلاش مهندسان به کار گرفته مي شود. 

وي ادامه داد: الزاماتي در دستورالعمل سازمان بين‌المللي هواپيمايي کشوري نيز بدان اشاره شده است که تمام اين دستورالعمل‌ها از قبيل خط ديد کنترل، ارتفاع چشمي از برج مراقبت و همچنين مدت زمان پاسخگويي در تشخيص حرکت هواپيما روي باند از نقطه اي به نام برج مراقبت کنترل مي‌شود.

رستمي رعايت ضوابط مذکور را مستلزم بهره‌مندي از فضاي مناسب کاري جهت اجرا  
بيان كرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرودگاه ، مهراباد ، مهندسی ، برج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار