قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: به منظور افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی مسافران نوروزی، اپراتورها BTS های محرک را در نقاط پر تردد شهر افزایش می‌دهند.

لطف الله سبوحی قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش حجم ترافیک دیتا و ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه در ایام نوروز 94 اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و افزایش سفرهای نوروزی، تعداد مسافران در برخی نقاط مانند نقاط شمالی کشور و نقاط زیارتی افزایش یافته که در همین راستا جلسات متعددی برای افزایش ظرفیت شبکه اپراتورها در این ایام برگزار شده تا شهروندان با اختلال در شبکه ارتباطی مواجه نشوند.
وی با اشاره به ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سال 93 به عنوان تجربه‌ای جدید افزود: با توجه به اینکه در سال 94 نسل‌های جدید تلفن همراه وجود دارد طبیعتا در شبکه‌های موبایل بحث انتقال ترافیک دیتا از اهمیت بالایی برخوردار است لذا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هماهنگی‌های لازم را با اپراتورها انجام داده است.
سبوحی در ادامه به افزایش BTS های متحرک در مناطق پر جمعیت اشاره و عنوان کرد: در ایام نوروز BTS های قابل تحرک به مناطق که در آن افزایش تعداد مسافران و افزایش ترافیک مکالمه رو به رو است اضافه شده و ظرفیت شبکه تقویت می‌شود.
وی در پایان گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نظارت و دسترسی مستقیم به شبکه اپراتورها را دارد و در صورت لزوم تذکر داده تا مشکلی برای مسافران نوروزی در برقراری ارتباطات مکالمه‌ای و... پیش نیاید.
انتهای پیام/
برچسب ها: آنتن ، ارتباطات ، رادیویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار