سخنگوی دولت گفت: برای سال 93 طبق لایحه 236 هزار میلیارد تومان بودجه به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی در حاشیه دومین روز از دهمین همایش سراسری روسا و مدیران راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه سال جاری 211 هزار میلیارد تومان بوده، پیش بینی شده در سال 94 این رقم به 224 هزار میلیارد افزایش پیدا کند و مجلس نیز علی رغم افزایش در لایحه 224 هزار میلیارد را به 236 هزار میلیارد تومان افزایش و مصوب کرده است.

این رقم در بین اعتبارات امور جاری عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: بودجه 236 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده، حاصل از درآمد‌های نفتی و غیر نفتی است که درآمد‌های حاصل از منابع غیر نفتی بیشتر از منابع نفتی بوده که این وابستگی به درآمد‌های نفتی را کاهش داده است.

نوبخت افزود: با سیستم‌های هوشمندی که به زودی تعبیه می‌شود، کسانی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، شناسایی خواهند شد و طبق قانون مالیات‌ها از این افراد اخذ می‌شود.

نوبخت بیان کرد: درآمد‌های حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی به حساب خزانه واریز شده و در ادامه این مبلغ به راهنمایی و رانندگی اودت داده می‌شود.

پلیس راهور این درآمد‌ها را هزینه ایمنی راه‌ها و کاهش تخلفات اعلام کرده و با اقدامات صورت گرفته به دنبال بازدارندگی از تخلفات و حوادث است.

سخنگوی دولت اذعان کرد: دولت به درآمد‌های حاصل از جرایم رانندگی هیچ توجهی نداشته و درآمد‌های حاصل از آن را جزو بودجه در نظر نمی‌گیرد.

نوبخت گفت: تعاملی با پلیس ناجا صورت گرفته که طی آن قرار برآن شده که نیازهایی که راهنمایی و رانندگی دارد را به ما ابلاغ کنند تا برای‌شان در سال‌های آتی بودجه‌آی در نظر بگیریم.

این مقام مسئول گفت: نیروی انتظامی شایستگی بیشتری را دارد که اعتباراتی را برایشان اختصاص دهیم، اما افت قیمت نفت ناشی از تحریم‌ها کمی مشکل ساز است اما به دنبال‌ آن هستیم که این مشکلات را حل کنیم.

نوبخت در پایان به افزایش نرخ جرایم رانندگی اشاره کرد و افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی دو عامل برای افزایش جرایم در نظر گرفته شده است که این دو عامل عبارتند است: قدرت بازدارنگی از تخلفات و قدرت اقتصادی مردم درقبال پرداخت جرایم که می‌بایست با توجه به این دو عامل، میزان رشد جرایم رانندگی افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، 94
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار