مسئولان انجمن بیس بال و سافت بال با حضور در سفارت ژاپن با "کوجی هاندا" سفیر ژاپن در ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،در ابتدای این دیدار "کیوان صفاییان" دبیر انجمن به معرفی انجمن بیس بال و سافت بال و تاریخچه شکل گیری آن پرداخت و گفت : ما از حدود 20 سال پیش در برگزاری مسابقات سافت بال بین ژاپنی های مقیم ایران با سفارت ژاپن همکاری داشته ایم و این کار تا حدود 8 سال پیش نیز وجود داشت . 

وی با اشاره به پوشش اخبار بیس بال ایران توسط شبکه NHK ژاپن گفت : این شبکه تلویزیونی تا کنون در چند مرحله از وضعیت بیس بال ایران گزارش تهیه کرده و با آمدن توما ایروکاوا به ایران این کار بیشتر شد، بصورتی که خبرنگاران این شبکه در مسابقات اخیر نیز برای تهیه گزارش از تیم ملی ایران به پاکستان آمده بودند. 

وی با اشاره به کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات بیس بال کاپ غرب آسیا 2015 توسط تیم ملی بیس بال ایران گفت: این دستاورد بزرگی برای ما بوده و تلاش می کنیم درآینده آنرا بهبود ببخشیم . 

صفاییان با اشاره به "یو درویش " یکی از مطرح‌ترین بازیکنان بیس‌بال ژاپن که از پدری ایرانی و مادری ژاپنی است و در حال حاضر در لیگ حرفه ای آمریکا بازی می کند گفت : ایرانی ها استعدادهای خوبی دارند و در صورت حمایت می توانند مانند "یو درویش " موفقیت های زیادی در سطح دنیا کسب نمایند. 

وی هدف از این دیدار را معرفی ظرفیت های بیس بال و سافت بال ایران برشمرد و خواستار گسترش فعالیت ها در این زمینه بین دو کشور شد. 

دبیر انجمن از "کوجی هاندا" سفیر ژاپن درخواست کرد تا در مواردی مانند : ارسال تجهیزات ، هماهنگی حضور مربیان و داوران ژاپنی در ایران و شرکت مربیان و داوران ایرانی در دوره های آموزشی در ژاپن ، برگزاری مسابقه با تیم های ژاپنی و همچنین حمایت از ساخت زمین های ورزشی بیس بال و سافت بال در ایران ، با انجمن بیس بال و سافت بال ایران همکاری داشته باشد. 

در ادامه این دیدار "بهرام کاردان" نایب رییس انجمن نیز با تشکر از فرصتی که فراهم شده گفت: بیس بال و سافت بال در ایران سابقه زیادی ندارد و کمک و همراهی کشوری مثل ژاپن می تواند به رشد و توسعه آن کمک زیادی نماید. 

وی افزود ما تمایل داریم این گونه ارتباطات و همکاری ها افزایش پیدا نماید و این جلسه را فرصت خوبی برای این کار می دانیم. 

کاردان ضمن ابلاغ سلام علیپور و ادیب افزود: امیدواریم بتوانیم جلسات بیشتری با حضور این دوستان داشته باشیم و مورادی را که در این جلسات مطرح می شود را پیگیری و اجرایی نماییم. 

در ادامه این دیدار "کوجی هاندا" سفیر ژاپن در ایران با خوش آمد گویی به مسئولان انجمن بیس بال و سافت بال ایران گفت: در ابتدا کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات غرب آسیا را صمیمانه تبریک می گویم و امیدوارم این موفقیت ها ادامه داشته باشد. 

وی افزود: من حدود 2 سال است که در ایران زندگی می کنم و نمی دانستم که بیس بال ایران در این سطح قرار دارد و خبر خوبی است که توانسته اید این مقام را کسب کنید . مطمئن هستم ایروکاوا برای کسب این عنوان زحمت زیادی کشیده است. 

"کوجی هاندا" ادامه داد: همانطور که شما هم اشاره کردید "یو درویش " یکی از بازیکنان ارزشمند بیس بال در جهان است و از این موضوع هم می توان برای افزایش روابط دو جانبه استفاده کرد. 

وی با اشاره به درخواست های مطرح شده گفت: ما درخواست های مطرح شده را بررسی می کنیم و تلاش می کنیم مرحله به مرحله کارهایی را که می توانیم انجام بدهیم. در مواردی مانند برگزاری مسابقات با تیم های ژاپنی ایروکاوا کمک بگیرید و ما هم از ایشان حمایت می نماییم. در این خصوص می توان برگزاری یک مسابقه دوستانه با تیم ژاپنی های مقیم در ایران را نیز پیگیری کرد. 

سفیر ژاپن در ایران تصریح کرد: بیس بال یکی از محبوب ترین ورزش ها در ژاپن است و امیدوارم در ایران نیز گسترش پیدا نماید و ما از این موضوع حمایت می کنیم. 

وی ضمن تشکر از حضور توما ایروکاوا در ایران گفت : مطمئنا وی در این مدت فعالیتهای مناسبی برای توسعه بیس بال ایران داشته و امیدوارم با کمک افرادی مثل توما بیس بال ایران آنقدر پیشرفت کند که مانند تیم والیبال تیم قدرتمندی مانند ژاپن هم نتواند آن را شکست بدهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار