مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از آماده باش 44 واحد اسکان موقت و ثابت در ایام نوروز برای میهمانان شهر تهران خبر داد.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد سفرهای نوروزی که عصر امروز در استانداری تهران برگزار شد در خصوص آمادگی آموزش و پرورش برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: در تهران 44 واحد اسکان موقت و ثابت وجود دارد که 11 هزار خانواده و 50 هزار نفر در روز را اسکان می‌دهد.

 وی افزود: اولویت ما خانواده های فرهنگی هستند و اگر ظرفیت خالی داشته باشیم سایر مسافران می توانند از واحد های اسکان آموزش و پرورش استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه نرخ استفاده از واحد های اسکان آموزش و پرورش برای سایر مسافران متفاوت است، افزود: سال گذشته نیز 39 هزار نفر در روز را اسکان دادیم.

نماینده سازمان هلال احمر در ادامه جلسه با ارائه گزارشی برای ستاد سفرهای نوروزی، گفت: 192 پایگاه در سطح استان به صورت شهری و جاده ای در طول سال خدمات رایگان ارائه می دهند که ما برای ایام نوروز 26 ایستگاه سیار و ثابت در مبادی ورودی و خروجی استان آماده کرده ایم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز 260 نیروی کاردان 24 ساعته آماده ارائه خدمات هستند و همچنین بالگردهای اورژانس به حالت آماده باش خواهند بود.

فتحی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در خصوص ارائه خدمات در طرح  مسافران نوروزی 94 در جلسه بیان داشت: سامانه 112امداد و نجات هلال احمر 20 هزار تماس در 24 ساعت دارد.امسال با افزایش پایگاه ها خدمات بهتری ارائه خواهیم داد و 4 هزار و 720 نفر مجریان طرح امداد ونجات نوروزی هستند.

فتحی با بیان این که طرح بازآموزی برای مجریان داریم افزود: این بازآموزی با هدف ایجاد آمادگی انجام می شود و این دوره پانزدهمین دوره از طرح مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر است که با شعار طرح ایمنی مسافرین نوروزی در سال 94 از 15 اسفند ماه اجرایی می شود.

در ادامه این جلسه واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز بیان داشت: سال گذشته 22 درصد کاهش مرگ و میر جاده‌ای در استان را داشتیم و امیدوارم امسال نیز بتوانیم در کاهش این آمار تأثیراتی داشته باشیم.

وی افزود: 50 میلیارد تومان برای طرح نوسازی محورها گذاشتیم و به دنبال بررسی کمیته حمل و نقل و سوخت نیز هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار