باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

"محمد ابراهیم همت" اسطوره جبهه‌ها

این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی همچون عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی در روابط عمومی سپاه، فعالیت‌های گسترده فرهنگی در مرزهای غربی و شرقی، مبارزه با اشرار و ضد انقلاب در کردستان، فرماندهی سپاه "پاوه" و ایجاد امنیت در این شهر، مبارزه با "رژیم صهیونیستی" در کرانه‌های مدیترانه (جنوب لبنان)، فرماندهی سپاه یازدهم "قدر" و لشکر " 27 محمدرسول‌الله" را بر عهده داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخچه دفاع مقدس سراسر حماسه و ایثار رزمندگان مجاهد ایران اسلامی بود که با خون خود درخت تناور انقلاب را آبیاری کردند. 


**ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 

به راستی که شهدا نقش مهمی در امنیت، توسعه و اقتدار و عزت ایران اسلامی داشتند و باعث شدند تا فرزندان نسل‌های بعدی هم از آنان تبعیت کنند و این مهم سبب ترویج فرهنگ "ایثار و شهادت" می‌شود. 

شهید "محمد ابراهیم همت" فرمانده لشکر پیروز "محمدرسول‌الله(ص)" با کوله‌باری عظیم از افتخارات ارزشمند در دوران دفاع مقدس در اسفندماه سال 62 در هنگام انجام وظیفه به شهادت رسید. 


**زندگینامه 

"محمد ابراهیم همت" متولد دوازدهمین روز از اولین ماه بهار در سال 1334 بوده که در یکی از شهرهای استان "اصفهان" دیده به جهان گشود. او در خانواده‌ای ارزشی، دیندار و کوشش‌گر به دنیا آمد که در تربیت این فرزند رشید نقش ارزشمندی را ایفا کردند. 


اسطوره مقابله باصهیونیست ها در جنگ تحمیلی



**دوران تحصیل شهید همت 

همت دوران ابتدایی تا متوسطه را در استان اصفهان گذراند و با نبوغی که داشت توانست پله‌های تحصیل را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته و نائل به اخذ مدرک دیپلم شود. همت در زمینه کار و کسب درآمد در دورانی که فارغ از تحصیل بود یکی از ویژگی‌های مثال‌زدنی این شهید بود که نگاه به زندگی معیشتی را نیز در نظر داشت. 

اسطوره مقابله باصهیونیست ها در جنگ تحمیلی




**سمت‌ها و جایگاه‌های شهید همت 

شهید همت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با فعالیت ضد رژیم ستمشاهی خواب و خوراک را بر شاهنشاه حرام کرد تا سازمان امنیت رژیم ستمشاهی پیگیر او باشد و او شرایط سختی را تحمل کرد. 

همت پس از پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی همچون عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی در روابط عمومی سپاه، فعالیت‌های گسترده فرهنگی در مرزهای غربی و شرقی، مبارزه با اشرار و ضد انقلاب در کردستان، فرماندهی سپاه "پاوه" و ایجاد امنیت در این شهر، مبارزه با "رژیم صهیونیستی" در کرانه‌های مدیترانه (جنوب لبنان)، فرماندهی سپاه یازدهم "قدر" و لشکر " 27 محمدرسول‌الله" را بر عهده داشت. 


اسطوره مقابله باصهیونیست ها در جنگ تحمیلی



نقش‌آفرینی در عملیات "بیت‌المقدس"، "والفجر4"، "رمضان"، "فتح‌المبین"، "خیبر" و شکست دادن ضد انقلاب در مرزهای غربی از نقاط درخشان کارنامه شهید همت است. 

شهید همت به عنوان فردی وارسته، صبور، با ایمان و شجاع تلاش‌های گسترده‌ای در جهت احیای فرهنگ ایثار و شهادت کرد و در تاریخ 17 اسفند 62 در عملیات خیبر به فیض رفیع شهادت نائل شد. 


گزارش از : محمد زرچینی 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار