شهردار منطقه 16 در جمع هيات اجرايي چهارمين دوره انتخابات شوراياري ها گفت: شورایاری برآیند اصلی مولفه های مختلف مشارکت مردم در اداره شهر است و مشارکت مردم در اداره شهر يکي از راههاي دستيابي به انسجام اجتماعي در مديريت شهري است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،نشست توجیهی هیات اجرایی ونظارت انتخابات  شورایاری منطقه 16 با حضورسید محسن اسدی ،شهردار منطقه ،اکبری دبیر اجرایی کمیته انتخابات ،  طالبی نژاد ،دبیر ستاد راهبری مرکز ساماندهی مشارکت های اجتماعی و جمعی از شورایاران در مسجد الرسول نازی آباد برگزار شد.
سید محسن اسدی ،شهردار منطقه 16 با اشاره به اینکه شورایاران سابق بدون هیچ چشم داشتی پیگیر امور شهروندان بوده اند ،از عملکرد آنان تقدیر وتشکر کردواظهار داشت : با  وجود اینکه این انتخابات محله ای است اما همه ویژگی های یک انتخابات بزرگ و برجسته را دارد و همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی در شان مردم شهید پرور منطقه16 که 3500 شهید را تقدیم انقلاب کردند برگزار کنیم .
وی شورایاری را از برکات بزرگ نظام جمهوری اسلامی دانسته و گفت: تعامل دوسويه بين شهروندان و مسئولان شهري موجب ايجاد مشارکت بيشتر و بهتر در بين آنها شده و هر اندازه اين مشارکت در اداره شهر بيشتر شود، حس تعلق مردم به شهر افزايش و به دنبال آن مراحل سياستگذاري هاي شهري و عملياتي شدن کليه فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي تسهيل خواهد یافت.

 دبیر ستاد راهبری مرکز ساماندهی مشارکت های اجتماعی در این جلسه با اشاره به جايگاه و اهميت انتخابات شوراياري ها گفت : انتخابات شوراياري ها نماد اصلي مردم سالاري ديني و کمک براي ترويج مشارکت هاي اجتماعي در بحث مديريت جهادي است.

طالبی نژاد، انگيزه تشکيل شوراياري ها را بسترسازي براي مشارکت مردم در اداره امور شهر دانست و افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي و ظرفيت هاي بالايي که در منطقه وجود دارد، اين انتخابات اهميت بسيار بالايي در جهت رشد و ارتقاي فرهنگي منطقه خواهد داشت و تمام تلاش ها به کار گرفته شده تا بحث هاي نظارتي و اجرايي انتخابات بدون هيچ گونه جانبداري با يک روحيه و شور بسيجي در چارچوب قوانين و مقررات به خوبي اجرا شود.
وی در پایان مشارکت آحاد شهروندان ،امنیت ،سلامت وقانون مداری   را از ویژگی های یک انتخابات پرشور برشمرد.

 در ادامه اکبری ،  دبیر اجرایی کمیته انتخابات چهارمين دوره انتخابات شوراياري ها با تشريح فعاليت هاي انجام شده  در اينخصوص  گفت: اقدامات و فعاليت هاي زيادي در راستاي هرچه بهتر برگزار شدن اين انتخابات و رفع موانع و مشکلات موجود با همکاري شهرداري منطقه، معاونت فرهنگي و اجتماعي و شهرداران نواحي مختلف منطقه صورت گرفته است.
 
معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه در ادامه روند اجرایی انتخابات شورایاری منطقه 16 را مناسب ارزیابی کرد و گفت : در مجموع  49  صندوق در 9محله منطقه با در نظر گرفتن ظرفيت هاي جمعيتي هر محله  ، مکان يابي و جانمايي شده و در بحث انتخاب و چينش نيروها، تلاش شده تا افرادي واجد شرايط، کارآمد، امانتدار و داراي سابقه اجرايي به کار گرفته شوند.
سید مازیار علوی منطقه با اشاره به اینکه حدود 500 نفر به عنوان عوامل اجرایی هنگام رای گیری  حضور دارند، افزود: 339 نفر  به عنوان کانديدا احراز صلاحيت شدندکه در مجموع در هر محله 7 نفر به عنوان عضو اصلی و 2 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار