مدیر سابق طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تحریم‌ها عامل اصلی متوقف شدن طرح‌های صنعت پتروشیمی کشور نیست، بلکه بروکراسی بانکی و نبود حمایت‌های مالی باعث تعطیلی برخی از طرح‌های پتروشیمی در کشور شده است.

صنعت پتروشیمی کشور دچار بروکراسی بانکی شده استاحمدرضا حیدرنیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: صنعت پتروشیمی کشور هم اکنون دچار بروکراسی بانکی شده است و با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیر سابق طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: عمده مشکل صنعت پتروشیمی موضوع تضامین بانکی است نه تحریم؛ تحریم عاملی برای متوقف شدن طرح‌های پتروشیمی کشور نیست بلکه مسائل بروکراسی باعث شده که توسعه این صنعت به کندی صورت گیرد.

حیدرنیا یادآور شد: در سال 91 حمایت از طرح‌های پتروشیمی جزء مصوبه مجلس بوده که شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های تابع امکان تضامین طرح‌ها را داشته باشند. هم اکنون دغدغه اصلی این صنعت این است که اگر بانک‌ها حمایت نکنند و تضامینی برای سرمایه‌گذاران ایجاد نکنند بعید است که صنعت پتروشمیی کشور به سمت توسعه گام بردارد.

مدیر سابق طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از متوقف شدن 45 طرح پتروشیمی در کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها به دلیل مسائل مالی متوقف شده بطوری که تحریم درانها تاثیر گذار نبوده است چراکه مشکل اصلی انها منابع مالی است.

وی در خصوص صنایع پایین دستی گفت: به صنایع پایین دستی در کشور بصورت جدی پرداخته نشده است و بایستی مدیریت شود بطوری که این صنعت یک حلقه مفقود شده است که شاید متولی درست ندارد از سمتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ازطرفی وزارت صنعت باید با هماهنگی در یک سو در جهت رونق  این صنعت قدمهایی را بردارند.

مدیر سابق طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی در حال حاضر تکنولوژی است و از نظر مالی مشکلی در جهت پیشبرد اهداف خود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، بانکی ، تحریم‌ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار