کارشناس بازار سرمایه گفت: به هر حال عمده ریسک‌های بازار سرمایه سیستماتیک است و در صورت ایجاد رشد باثبات در اقتصاد، امکان رشد وجود خواهد داشت و اگر هیچ شوکی در اقتصاد به وجود نیاید احتمالا وضعیت در سال آینده نیز به همین منوال خواهد گذشت.

محمد رضا گیوکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند بازار سرمایه اظهار داشت: نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز سهامداران به تامین نقدینگی مورد نیاز، موجب کاهش تقاضا و افت عرضه در بازار سرمایه شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به نحوی که اقداماتی همچون انتشار شاخص های جدید و کاهش دامنه نوسان بر تصمیم فعالان بازار سرمایه اثری نداشته و شرایط منفی بورس در این هفته نیز ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: هر چند که پس از شکسته شدن پی در پی سطوح حمایتی شاخص کل، در اواخر هفته بازار جو بهتری را نسبت به روزهای ابتدایی تجربه کرد و با غلبه تقاضا بر عرضه مجددا کانال 64 واحدی خود را پس گرفت. 

عضو انجمن حسابداری و حسابرسی ایران در توضیح آینده‌ بازار سرمایه گفت: از طرفی بازار در انتظار انتشار گزارش پیش بینی سود شرکت‌ها برای سال آینده می‌باشد، هر چند که بخش قابل توجه گزارشات بودجه تاکنون منتشر شده است اما برخی گروه‌ها بودجه خود را اعلام نکرده و در روزهای آینده اقدام به انتشار این گزارش‌ها می‌کنند. 

گیوکی با اشاره به توجه ویژه در مورد گزارشات شرکت‌ها تصریح کرد: از این رو در این ماه باید به این گزارش‌ها نیز توجه ویژه داشت و باید دانست که این تحولات در واقع بی‌ارتباط با گزارش‌ها نیست. همچنین باز شدن نماد پالایشگاهی‌ها تا پایان سال بر شاخص تاثیر به سزایی دارد، چراکه هرگونه نزریق نقدینگی به رشد شاخص کمک خواهد کرد.

فعال بازار سرمایه در پایان در توضیح ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه گفت: به هر حال عمده ریسک‌های بازار سرمایه سیستماتیک است و در صورت ایجاد رشد باثبات در اقتصاد، امکان رشد وجود خواهد داشت و اگر هیچ شوکی در اقتصاد به وجود نیاید احتمالا وضعیت در سال آینده نیز به  همین منوال خواهد گذشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، رشد ، ارزش ، معاملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار