میوه‌های وارداتی از کشورهای مختلف در میوه‌ فروشی‌های ایران از کیلویی 90تا 150تومان به فروش می‌رسد، حکایتی که تهدیدی برای تولیدات داخلی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با توجه به اینکه بارها مسئولان بر تولیدات داخلی تاکید کرده‌اند اما متاسفانه واردات کالاهای مختلف در بازار ایران به چشم می‌خورد.


این بار نیز با وجود تاکیدات مختلف پای میوه های خارجی در بازار ایران باز شده و تولید و فروش میوه ایرانی مظلوم واقع شده است.

میوه های وارداتی وخارجی بسیاری ازکشورهای مختلف دنیا ازجمله کشورهای چین ،ترکیه و امریکای جنوبی با قیمت تمام شده کیلویی 90تا150 هزارتومانی و یا 20 تا 25 هزارتومانی وارد بازار میوه فروشی های ایران میشود .

بسیاری از مردم بر این باورند که میوه‌های خارجی را در بازار میوه تاکنون ندیده‌اند و یا برای اولین بار آن‌ها را دیده‌اند.

در میان میوه‌های وارداتی و خارجی میوه ای با عنوان فیسالیس محصول ازکشور آمریکای جنوبی با ترکیبی از میوه‌های توت فرنگی، گیلاس، آناناس و کیوی است به چشم می‌خورد که با قیمت بسیار گران به فروش می‌رسد.

به طوری که در این میان بازار گرمی میوه‌های خارجی از کشورهای چین، ترکیه و... و وجود این میوه‌ها با قیمت گران در بازار میوه‌ فروشی‌های تهران به آنجایی رسیده که پایش به مجله خبری باز شد تا مسئولان چاره‌ای برای حل این معضل بزرگ بیاندیشند.


همچنین چندی پیش گزارشهای مختلف در خصوص بازار میوه‌های خارجی در بازار میوه‌ فروشی‌های شهر تهران در مجله خبری پخش شد که برخی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری گفتند بسیاری از میوه‌های داخلی میوه‌ فروشیهای شهر تهران خارجی است برخی از این میوه‌ها نیز از کشورهای مالزی وارد ایران شده اند.


دربازار تجریش تهران میوه‌های شیک با ظاهری عجیب در این بازار به چشم میخوردکه توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب میکند.

امیدواریم روزی فرا رسد توجه بیشتری به تولیدات داخلی شود ودیگر شاهد کالاهای مختلف وارداتی وخارجی دربازارایران نباشیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار