در پی تخریب شهر باستانی نمرود به دست داعش،کشورهای مختلف اقدام داعش در تخریب این شهر باستانی را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در پی تخریب شهر باستانی "نمرود" توسط داعش در شمال عراق کاخ سفید و نیز الأزهر مصر اقدام داعش در تخریب این شهر باستانی را محکوم کردند. 
 
کاخ سفید روز گذشته با محکوم نمودن تخریب شهر باستانی آشوری نمرود توسط داعش، این اقدام داعش را "غیر قابل فهم" توصیف کرد. 
 
شورای امنیت ملی کاخ سفید در توئیتی اعلام کرد که این سازمان احسان اندوه شدیدی نسبت به این تخریب که نمی توان آن را نسبت به آثار تاریخی و فرهنگی و دینی در عراق توجیه و تفسیر نمود؛ از جمله  حملات اخیر به شهر نمرود، ابراز می دارد. 
 
الازهر مصر نیز در بیانیه با محکوم نمودن این تخریب گفت:  آنچه که گروه تروریستی داعش از تخریب  آثار در مناطق  تحت سیطره خود در عراق و سوریه و لیبی با ادعای اینکه این آثار بت به شمار می روند انجام می دهد؛ جنایت بزرگی در حق تمامی جهان به شمار می رود. 
 
فرانسه هم روز جمعه اقدام اخیر داعش در تخریب آثار فرهنگی ، تاریخی و دینی در عراق را به شدت محکوم کرد. 
 
وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای محافظت از  اماکن تاریخی عراق را خواستار شد. 
 
فرانسه در این بیانیه تاکید کرد : «مقامات عراقی می توانند به فرانسه در حمایت از آثار تاریخی و بازداشت عاملان تخریب  و سرقت این آثار، اعتماد کنند.» 
 
در همین حال دبیرکل سازمان ملل اقدام گروه تروریست داعش را در تخریب شهر باستانی «نمرود» به شدت محکوم و آن را جنایت جنگی توصیف کرد. 
 
بان کی مون از رهبران سیاسی و مذهبی منطقه خواست «این گونه حملات غیرقابل قبول» را محکوم کنند. 
 
وی در بیانیه ای اعلام کرد: «تخریب عمدی میراث فرهنگی مشترک مان، نوعی جنایت جنگی محسوب می شود و نشانگر حمله به بشریت به عنوان یک کل است.»  

همچنین وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای روز گذشته از تخریب شهر باستانی نمرود ابراز نگرانی کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: من به شدت از اقدامات تخریبی داعش  که شامل تخریب آثار باستانی نمرود می شود نگران هستم.

کری همچنین از همه طرف ها در عراق وسوریه و جامعه جهانی خواست تا به آثار باستانی و دینی و فرهنگی از جمله موزه ها و آثار احترام بگذارند.

 
سازمان یونسکو و شورای امنیت دفاع از آثار تاریخی عراق  و خودداری از قاچاق آثار باستانی به سرقت رفته از شمال عراق را خواستار شده است. 
 
شهر تاریخی نمرود که از مهمترین آثار تمدن آشوری محسوب شده و در فهرست آثار تاریخی یونسکو ثبت شده بود چندی پیش توسط گروه داعش تخریب شد. 
 
 

انتهای پیام/
برچسب ها: محکومیت ، نمرود ، کشور ، باستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار