مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: منطقه نمونه گردشگری گیلارلو نگین گردشگری کشور است.

گیلارلو گرمی نگین گردشگری کشور /// گزارش مکتوببه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ دریاچه گیلارلو گرمی بعد از دریاچه شورابیل اردبیل دومین دریاچه بزرگ استان محسوب می‌شود و این دریاچه گنجایش 8 میلیون مترمکعب آب را دارد و امسال با نزولات آسمانی و ورود حجم بالای آب به این دریاچه کل ظرفیت آن تکمیل شده است.

سد گیلارلو در سال 75 برای تامین آب آشامیدن گرمی در پنج کیلومتری شمال این شهر در کنار روستای گیلارلو احداث شد که بعد از آن با انتقال آب جعفرآباد به گرمی و رفع مشکل آب این شهر، دریاچه ایجاد شده پشت این سد از نظر گردشگری مورد توجه قرار گرفت و به علت موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا در سال 86 به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد .

زیبایی طبیعت اطراف دریاچه، موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در کنار جاده اردبیل - گرمی و بیله سوار، وجود آلاچیق‌ها و کمپ‌های اقامتی و امکانات تفریحی از جمله قایق سواری، گیلارلو را به قطب گردشگری این شهرستان تبدیل کرده است

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی بخش خصوصی در منطقه گردشگری گیلارلو گرمی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گیلارلوی گرمی گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش 10 میلیارد تومان در این منطقه نمونه گردشگری، مجموعه تفریحی و توریستی به مساحت 160 هکتار اجرایی و عملیاتی می‌شود.

شوقی افزود: این پروژه شامل 100 هکتار دریاچه گیلارلو و مابقی محوطه آن است که در این منطقه نمونه گردشگری مجموعه شهربازی، رستوران،‌ هتل، تالار و مجموعه ورزشی قایقرانی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث هتل و رستوران در منطقه نمونه گردشگری گیلارلو بعد از تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود، ادامه داد: تامین برخی زیرساخت‌ها و احداث پارکینگ و دیگر مجموعه‌های مورد نیاز در این حوزه مورد توجه و دقت نظر است.

تولید انواع ماهی سردابی در دریاچه گیلارلو گرمی

فرماندار گرمی با بیان اینکه آب دریاچه گیلارلو شیرین است و ظرفیت تولید دهها تن انواع ماهی سردابی را دارد، گفت : امکان ماهیگیری در این دریاچه جاذبه های گردشگری آن را دوچندان کرده است.

وجود دریاچه ای در نزدیکی شهر می تواند موقعیت بکری باشد که مسئولان می توانند با بالا زدن آستین همت خود به توسعه یافتگی گرمی هرچه بیشتر شتاب بدهند .

شهرستان گرمی با داشتن مناظر و جاذبه‌های طبیعی و زیستی توان تبدیل شدن به منطقه قابل توجه گردشگری استان را دارد و دریاچه گیلارلو می تواند به نگین گردشگری این منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.