مشهد؛

افزایش12 درصدی صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی از افزایش12 درصدی صادرات کالا را در 11 ماه امسال از محل تجارت چمدانی و بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسعود عاطفی با بیان اینکه کل کالاهای صادراتی از خراسان رضوی در 11 ماه امسال یک میلیون و 972 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 621 میلیون دلار بوده است، گفت: صادرات کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد در وزن و هشت درصد در ارزش کالا داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: از اقلام عمده صادراتی انواع زعفران در بسته بندیهای 10 تا 30 گرمی ، سیب زمینی ، رب گوجه فرنگی و شیرینی است که عمدتا به کشورهای افغانستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان و امارات متحده عربی صادر می شود.


وی گفت : از کل کالاهای صادراتی، 18 میلیون و 910 هزار دلار کالا از محل تجارت چمدانی و 33 میلیون و 939 هزار دلار کالا از محل بازارچه های مرزی باجگیران و دوغارون به خارج از کشور ارسال شده است.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد ، سرخس ، باجگیران ، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.