معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ضمن هشدار به هوطنان در سفرهای نوروزی جهت پیشگیری از سرقت، از مردم خواست از مامور بودن افراد تحت عنوان "پلیس" مطمئن شوند.

از مامور بودن افراد تحت عنوان سرهنگ علی غیاثوند در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در رابطه راه‌های جلوگیری از سرقت به مردم هشدار داد: چنانچه در جاده و يا در سطح شهر به ويژه بزرگراه ها افرادي با خودرو و لباس شخصي و يا حتي تحت عنوان مامور شما را متوقف کردند به هيچ وجه تا موقعي كه از مامور بودن آنها اطمينان حاصل نكرده‌ايد تسليم نشويد و از آنها درخواست ارائه كارت شناسايي نموده و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هويت آنها با پليس 110 تماس بگيريد.

وی در ادامه هشدارها گفت: چنانچه شخص يا اشخاصي با معرفي خود به عنوان مامور پليس حتي با پوشيدن لباس پليس و فاقد خودرو آرم‌دار پليس قصد بازرسي بدني شما و يا بررسي وجوه نقدتان را داشتند قبل از هر اقدامي مراتب را به 110 اطلاع و از همكاري بدون‌ هماهنگي 110 پرهيز كنيد
 
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه مجهز کردن خانه به سيستم‌هاي امنيتي هشدار دهنده در زمان سرقت بسیار موثر است، تاکید کرد: باید افرادی مطمئن و امين در محل زندگی انتخاب و خانه خود را در هنگام سفر نوروزی به آنان سپرد همچنین از بستگان و آشنايان قابل اعتماد خواست كه بصورت مستمر از منزل سركشي کنند.
 
غیاثوند خاطرنشان کرد: طلا، جواهرات و وجوهات نقد را  باید به صندوق امانات بانك‌ها سپرد و از دادن كليد به افراد غير مطمئن،خودداری کرد و نصب حفاظ بر روي نورگير و پنجره‌ها بالاخص در طبقات همكف و مسير لوله را مورد توجه قرار داد. همچنین استفاده از تايمر جهت روشنايي منازل در شب نیز جهت جلوگیری از سرقت موثر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار