اسماعیل هنیه،معاون رئیس دفتر سیاسی جنش حماس در خطبه های امروز نماز جمعه در غزه تاکید کرد سیاست مقاومت، سیاست دائمی ملت فلسطین خواهد بود.

هنیه: ملت فلسطین هرگز از مقاومت دست نخواهد کشید
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره مباشر، معاون رئیس دفتر سیاسی جنش حماس در خطبه های امروز نماز جمعه در غزه تاکید کرد مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین است و هرگز از این اصل دست برنخواهیم داشت.

 اسماعیل هنیه گفت: سیاست مقاومت، سیاست دائمی ملت فلسطین خواهد بود و فداکاریهای ملت فلسطین برای دریافت حقوق یا مادیات نبوده بلکه به خاطر حمایت از آزادی فلسطین بوده است.

هنیه گفت: ملت فلسطین همواره امیدوار بوده است که کشورهای عربی و اسلامی خاستگاه آرمان فلسطین باشند.امت اسلامی باید درک کند که فلسطین آرمان اصلی آن و آرمان همه آزادگان جهان است.

این رهبر حماس گفت: مقاومت گزینه راهبردی ملت فلسطین است و این گزینه است که به آزادی سرزمین و انسان منجر می شود . ما با مقاومت غزه را آزاد کردیم اگر چه در محاصره است. ما با مقاومت اسرای خود را آزاد کردیم و نظریه های امنیتی رژیم صهیونیستی را تخریب کردیم. ما با مقاومت به دشمن اشغالگر تحمیل کردیم که در همه راهبردهای خود از جمله مهاجرت معکوس تجدید نظر کند . مقاومت گزینه ای ثابت است اگر چه ممکن است در بعضی موارد شدت و ضعف داشته باشد یا بنا به اقتضای طول درگیری و ادبیات مدیریت درگیریها تاکتیکهایی اجرا شود اما اصلی ثابت و تغییر ناپذیر است .

مساله دیگر آن است که وحدت ملت فلسطین یک اصل اساسی و زیرساختی است . اگر به وحدت ملت فلسطین اخلال وارد شود ، در مفهومها و اولویتها دچار مشکل خواهیم شد و دشمن را از دوست تشخیص نمی دهیم و امکان دارد دشمن به دوست تبدیل شود و از او در کلمات رسمی تمجید شود اما شریک اصلی و واقعی جای دشمن در نظرگرفته شود و تیرها و نیزه ها به سوی او نشانه رود .

اسماعیل هنیه گفت : زیرساختهای اساسی و اصول ما به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد .

هنیه تاکید کرد در روزهای گذشته تعداد زیادی از شخصیتهای فلسطینی ، اروپایی و غربی و بین المللی از غزه دیدار کرده اند. من شخصا با رابرت سیری کمیسر سازمان ملل و حنا ناصر رئیس کمیته مرکزی انتخابات و سفیر سوئیس دیدار کردم. مساله اصلی مطرح در گفتگوها اوضاع کنونی فلسطین و لغزش آشتی و صلح و عدم پیشرفت آن بود. حال راه حل چیست ؟ روند امور چگونه خواهد بود ؟

پاسخ ما این است که آشتی گزینه ای ملی و اختلاف یک وضع استثنایی در زندگی ملت ما است .ما تاکید می کنیم باید اراده سیاسی رهبران تحقق یابد تا تا بتوان در مسیر آشتی گام برداشت و آنرا تکمیل ساخت .

هنیه با طرح این سوال که چرا تا کنون هیات مرکزی انتخابات به رغم آنکه پیشتر روی تشکیل آن توافق شده بود ؛ تشکیل نشده است؛ خاطر نشان کرد طبق توافقنامه قاهره دولت سه ماموریت و وظیفه اصلی بر دوش داشت که آبادانی غزه ، وحدت سازمانهای فلسطینی در غزه و کرانه باختری و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی است . اینها چیزهایی است که به آنها تصریح شده و به امضا رسیده اند اما اگر به عملکرد و فعالیت دولت نگاه کنیم ملاحظه می کنیم که متاسفانه چیزی در این خصوص صورت نگرفته است .

هنیه تاکید کرد به نتیجه رساندن آشتی ملی یک امر واجب و ضروری است تا بتوان به آرمان بزرگ ملت فلسطین و آزادی اراضی اشغالی آن جامه عمل پوشاند .

هنیه در ادامه بر ضرورت پیگرد رژیم صهیونیستی در دادگاههای بین المللی به خاطر جنایاتی که علیه فلسطینیها مرتکب شده است ؛ تاکید کرد و گفت :ما خواستار برداشته شدن موانع پیش روی رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و محاکمه آن هستیم . ما خواستار برچیده شدن موانع برای تحقق آشتی ملی فلسطینی هستیم . از این رو وقتی طرفی کار خوب انجام می دهد ما هم آنرا تشویق می کنیم و بر خوب بودن اقدام آن صحه می گذاریم اما اگر کار بدی انجام دهد می گوییم کار بدی انجام دادی .

هنیه تاکید کرد ما جنبش مقاومت ملی هستیم و اولویت ما آزاد سازی سرزمین فلسطین و بازگشت همه آوارگان به کشورشان است .

این هویت ، اولویت و هدف ما است .ما با دشمن صهیونیستی در چارچوب مرزهای خود می جنگیم و مقاومت خود را به داخل سرزمینهای اشغالی فلسطین محدود و منحصر کرده ایم .
هنیه تاکید کرد ما هرگز لحظه ای به آسیب زدن به امنیت ملی مصر و کشورهای عربی فکر نمی کنیم و اجازه نخواهیم داد هیچ کس از غزه به امنیت مصر آسیب وارد کند . ما هرگز در امور کشورهای عربی بویژه مصر که همسایه و دروازه ارتباط ما با جهان است ؛ مداخله نخواهیم کرد.

ما درمنطقه سینا و در هیچ جای دیگری از سرزمین این کشور و دیگر کشورهای عربی واسلامی نقش امنیتی و نظامی نداریم و همیشه گفته ایم و تاکید می کنیم و تاکید خواهیم کرد که به امنیت ملی مصر احترام می گذاریم و هرگز به آن آسیب نخواهیم رساند و حتی فکر آنرا هم نخواهیم کرد و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد چنین کاری را انجام دهد . ما به وحدت و تمامیت ارضی کشورهای عربی و مصر پایبند هستیم . این برداشت و اعتقاد ما است و ما در روابط خود با کشورهای عربی و اسلامی آنرا سرلوحه قرار می دهیم . ما با شفافیت کامل اعلام کرده و می کنیم و به رمضان شلح دبیر کل جهاد اسلامی که به تازگی به مصر سفر کرده بود ؛ این موضوع را متذکر شدیم .

هنیه تاکید کرد ما خود را از همه اتهاماتی که با هدف آسیب زدن به امنیت ملی مصر مطرح می شود ؛ مبرا می دانیم و همگان باید بدانند که جنبش حماس هرگز در سینا و دیگر اراضی مصر حضور ندارد . حماس به هیچ کس اجازه نمی دهد امنیت مشترک میان ما و مصر را مختل کند ما و مصریها ملتی واحد هستیم که ارتباطات فامیلی زیادی نیز با هم داریم.

ما همچنین تهدیدات رسانه های مصری ضد غزه و مقاومت را به هیچ وجه تصدیق نمی کنیم و از سوی دیگر تاکید می کنیم ارتش مصر نیز ارتشی نیست که بخواهد به برادران خود در غزه حمله کند.

هنیه خواستار لغو حکم دادگاه مصر مبنی بر تروریست قلمداد کردن حماس شد و تروریست شمردن حماس قبل از آنکه زیرپا گذاشتن اصول فلسطین باشد خروج بر اصول مصر است. ما از برادران مصری خود می خواهیم این موضوع قضایی را رسیدگی کنند چرا که ما از زمانیکه که به یاد داریم مصر مقاومت فلسطینیها علیه اشغالگران را امری واجب و ضروری دانسته است .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
حال دوستای اخوان المسلمینتون چطور آقای هنیه که بخاطرشون به ایران پشت کردی؟
آخرین اخبار