28 هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی در حال ساخت است

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران گفت: 33 هزار واحد صنعتي در اين شهرکها فعال بوده و 28 هزار واحد صنعتي ديگر نيز در حال ساخت است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران، سيد محمدعلي سيد ابريشمي با بيان اينکه شهرک صنعتي راکد نداريم، اظهار داشت: 734 شهرک و ناحيه صنعتي با امکانات زيرساختي مناسب در خدمت توليدکنندگان و سرمايه‌گذاران است.

 وي با بيان اينکه بيش از 5 هزار و 400 واحد صنعتي موجود در شهرکها و نواحي صنعتي کشور از سال 84 تا 92 راکد و متوقف شده‌ است، گفت: اين تعداد واحد صنعتي راکد 18 درصد صنايع کوچک و متوسط ما را تشکيل مي‌دهد.

سيد ابريشمي واردات بي‌رويه کالا، افزايش نرخ ارز و کاهش سرمايه در گردش را از علل توقف واحدهاي صنعتي در شهرکهاي صنعتي اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات پيش آمده واحدهاي مستقر در شهرکهاي صنعتي وضعيت بهتري نسبت به ديگر واحدهاي توليدي خارج از شهرکهاي صنعتي دارد.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران حمايت از واحدهاي صنعتي را مهم برشمرد و گفت: کمک به واحدهاي صنعتي و کارآفرينان به فعال کردن چرخه توليد منجر مي‌شود. سيدابريشمي با بيان اينکه حمايت از واحدهاي راکد در اولويت برنامه‌ها قرار دارد، تأکيد کرد: مشکلات موجود در شهرکهاي صنعتي بايد به سرعت حل شود و براي اين منظور نيازمند بودجه هستيم.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران با تاکيد براينکه صنعت به کمک جدي مديران بانک‌ها براي احياي دوباره نياز دارد، گفت: در حال حاضر مشکل نقدينگي و کمبود سرمايه در گردش معضل بزرگ واحدهاي صنعتي کشور است.

سيدابريشمي نقدينگي مورد نياز واحدهاي صنعتي مستقر در شهرکهاي صنعتي کشور را 10 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود اينکه تامين اين نقدينگي مشکل است اما براي سه سال آينده مي‌توان از منابع داخلي و حمايت از بانک‌ها اين منابع را تامين کرد.

وي مشکلات مالياتي، بيمه و تأمين اجتماعي را از ديگر معضلات واحدهاي صنعتي عنوان کرد و گفت: براي رفع اين مسائل بايد در دولت تدبير و اميد، تدابيري در نظر گرفته شود.

مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران با بيان اينکه در حال حاضر 734 شهرک و ناحيه صنعتي با امکانات زيرساختي مناسب در خدمت توليدکنندگان و سرمايه‌گذاران است، گفت: بررسي نحوه حمايت از واحدهاي صنعتي، کمک به واحدهاي توليدي، برنامه‌ريزي براي سال آتي، شناسايي و بررسي مشکلات واحدهاي صنعتي با هدف شناخت راه‌هاي برون رفت از شرايط مد نظر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، شهرک ، صنعتی ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار