آزادی دیپلمات ایرانی از چنگال تروریستها در یمن با کمترین هزینه و بدون پذیرش شروط موفقیتی برای وزارت اطلاعات ایران به شمار می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، وزارت اطلاعات ایران عملیاتی امنیتی را اجرا کرد و توانست یکی از دیپلماتهای ایرانی را که 20 ماه پیش بدست یکی از گروههای تروریستی در یمن ربوده شده بود آزاد کند.
 
"حسن حجازی" خبرنگار این شبکه گزارش داد : نور احمد نیکبخت که بیست ماه را در دستان گروهی تروریستی در یمن سپری کرده بود با اجرای عملیات امنیتی پیچیده که جزئیات آن هنوز فاش نشده است به آغوش خانواده خود بازگشت. 

نیکبخت گفت: دو چیز اصلا قابل خرید و فروش نیست ، آزادی و خاک وطن. 

حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران در امور عربی و آفریقا گفت: آزادی این دیپلمات پس از تلاشهای وزارت خارجه و وزارت اطلاعات صورت گرفت که هماهنگی بسیار دقیقی انجام شد که در نهایت آزادی نور احمد را از دست تروریستها به دنبال داشت. 

وزارت اطلاعات ایران به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران این موفقیت را تبریک گفت و اشاره کرد ایران تسلیم شروط ربایندگان نشد و هیچ بهایی برای آزادی این دیپلمات پرداخت نکرد. 

سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران گفت: نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران موفق شدند عملیاتی پیچیده را اجرا کنند و با به کارگیری روشهای مبتکرانه و راههای جدید به این عملیات کمک کردند. این اقدام به شکلی ویژه انجام شد و توانست این دیپلمات را از دست تروریستها آزاد کنند به گونه ای که ایران تسلیم هیچ یک از درخواستهای تروریستها نشد و این دیپلمات را با کمترین بهای ممکن آزاد شد. 

منابع دیپلماتیک بازگشت سالم این دیپلمات ایرانی از یمن را موفقیتی برای اطلاعات ایران می دانند که چند روز پس از بازگشت یک دیپلمات سعودی که گروههای تروریستی در یمن وی را ربوده بودند انجام شد. این درحالی است که تلاش کشورهای خارجی و در صدر آنها آمریکا برای نجات گروگانهای ربوده شده خود در این کشور به شکست انجامیده است. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار