کاهش 50درصدی آلاینده‌ها در افق 4ساله شهر وخدمات ویژه مترو از مهمترین اتفاقات شهرداری تهران در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در هفته ای که گذشت شهرداری تهران شاهد اتفاقات متعددی بود.

**معتبرترین جایزه رسانه های شهری سال به باشگاه خبرنگاران اهدا شد

محمد حسین عسگری خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران سیمرغ بلورین جشنواره رسانه های شهری با عنوان «نشان ویژه میلاد» را از دستان شهردار تهران گرفت و آن را متعلق به خود کرد.
عسگری با گزارش «تهران و مدیریت جهادی» که در بخش گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پخش شد توانست از بین چند صد اثر ارسالی تصویری به دبیرخانه این جشنواره مقام برتر را کسب کند و همچنین در ادامه این مراسم و در بخش رسانه‌هاي ديداري و برنامه های تلویزیونی (مستند، مجله ای و گفتگومحور، گزارش، نماهنگ و تیزر) مریم جعفری و فاطمه هنرور از باشگاه خبرنگاران نیز برگزیده شدند.

**افتتاح ماهیانه یک ایستگاه در سال 94/ کاهش 50درصدی آلاینده‌ها در افق 4ساله شهر

شهردار تهران با توجه به آلودگی هوا که یکی از چالش‌های امروز کلانشهرها شده است،گفت: با تمام ظرفیت و امکانات در صدد تحقق کاهش 50درصدی آلاینده‌ها در افق 4ساله شهر هستیم.

قالیباف با اشاره به افتتاح ماهیانه یک ایستگاه در سال آینده و تاثیر بسزایی که در توسعه مترو و حمل و نقل عمومی و کاهش آلاینده‌ها دارد، گفت: بهره برداری از خطوط مترو با رویکرد صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی انجام شده است و خوشبختانه امروزه به جایی رسیده‌ایم که مترو کاملا بومی شده و مهندسین قادر به ساخت این مجموعه در کشور خودمان هستند.

وی با بیان اینکه در ساخت مترو با کمبود اعتبارات مواجه هستیم تصریح کرد: 50درصد هزینه مترو بر عهده دولت است که سهم ناچیزی از آن پرداخت می‌شود و امید است با عنایت بیشتر دولت در این حوزه بتوانیم مشکلات عدیده را در مترو برطرف کنیم و در این عرصه نیازمند همکاری رسانه‌ها و افکار عمومی هستیم چرا که رسانه ها با پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در صدد هستند تا تلاش مدیریت شهری را کمرنگ جلوه بدهند و ما از رسانه‌ها خواستاریم تا در این زمینه مدیریت شهری را یاری کنند.

**اجازه دهیم امورات بانوان به خودشان واگذار شود/حضور 300غرفه و 30برند در جشنواره کوثر

شهردار تهران با بیان اینکه امروزه دیگر حرف در جامعه تاثیر گذار نیست و باید با عمل برای حل مشکلات زنان سرپرست خانوار گام برداریم، گفت: اجازه دهیم انها خود امورات زندگیشان را در دست بگیرند.

قالیباف با اشاره به حضور 300غرفه و 30 برند در نمایشگاه کوثر افزود: تفاوت بین نمایشگاه اول تا این نمایشگاه از نظر زیبایی و حجم ارزانی و همچنین کیفیت قابل تقدیر است.

**نیازمند تغییر در رفتارهای ترافیکی هستیم/ آگاهی دادن به مردم از مهمترین اهداف شهرداری تهران

شهردار تهران با بیان اینکه اقدامات جدی در خصوص شناسایی مشکلات تهران انجام شده است و به جایی رسیده ایم که نیازمند تغییر در رفتارهای ترافیکی هستیم، گفت: باید با آگاهی دادن به مردم در رفع مشکلات شهر از آنان یاری بخواهیم و از نظر بعد مادی و چه معنوی برای کشور افتخار آفرین باشیم.

قالیباف با بیان اینکه بدون شک امروزه ما به عنوان یک مجموعه در حوزه شهری مشغول به فعالیت هستیم، ادامه داد: در این مجموعه بالا بردن آگاهی مردم را مهم ترین فلسفه نظام اسلامی می دانیم و فلسفه شکل گیری دولت اسلامی برای آن است که آگاهی را در بین شهروندان بالا برود و بدون شک امروز ما هم به عنوان یک مجموعه در شهر تهران و در این دولت و مدیریت محلی با هر تدبیری که در ادبیات سیاسی و اجرایی آن اشاره کنیم این وظیفه مهم را برعهده داریم.

 
**افزایش ساعات کار سازمان مدیریت پسماند در طرح استقبال از بهار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در طرح استقبال از بهار، گفت:  حجم پسماند در روزهای پایانی سال افزایش پیدا می‌کند وبه همین منظور این سازمان اقدام به افزایش ساعات کار مدیریت پسماند کرده است.

وی ادامه داد: تفکیک از مبدا، حمل ونقل پسماند، پردازش و دفع و همچنین نظارت ازمهمترین برنامه‌های این سازمان است.

 **راه اندازی بازارهای موقت گل و گیاه در میدان 17 شهریور/ ورود ماشین های هیبریدی به خیابان 17 شهریور


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بازارهای گل و گیاه و صنایع وابسته به آن با محوریت های خاصی در این منطقه راه اندازی می شوند و شهروندان می توانند با مراجعه به این بازارها نیازهای خود را برطرف کنند، گفت: خودروهای هیبریدی به صورت رایگان در خیابان 17 شهریور تردد خواهند داشت.

وی با اشاره به تملک نمایشگاه اتوموبیل چهار راه صفا تصریح کرد: به زودی این مکان 2 هزار متری به یک فروشگاه شهروند تبدیل می شود و شهروندان این منطقه می توانند از آن برای رفع نیازهای خود استفاده کنند و همچنین 4 طبقه پارکینگ در این مکان احداث می شود.

 
**افزایش تولیدات داخلی در کشور، توسط زنان سرپرست خانوار/60 درصد از زنان تحت پوشش ستاد توانمند سازی

مدیرستاد توانمند سازی شهرداری تهران با بیان اینکه بالای 60 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران هستند و کار آفرینی می کنند، گفت: طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در کشور و در شهرری انجام می شود.

فهیمه فیروزفر با تاکید بر اینکه شهرداری تهران کارگاه هایی را برای توانمند سازی این زنان ایجاد کرده است،افزود: در تلاش هستیم تا با حمایت از زنان سرپرست خانوار تولیدات داخلی را در کشور افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ جوانان برای یافتن شغل در حال حاضر کمبود مهارت است، تصریح کرد: با آموزش صحیح به جوانان، آنها می‌توانند وارد بازار کار شوند و از مهارت خود در راستای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

 
**برگزاري طرح ساعت زمين در 8 فروردين ماه 1394/ چراغ بناهاي شاخص شهر تهران به مدت يك ساعت خاموش مي شود

رئيس ستاد محيط زيست از برگزاري طرح ساعت زمين در 8 فروردين ماه خبر داد و گفت : اين برنامه با هدف صرفه جويي در مصرف انرژي مقابله با تغييرات آب و هوايي و جلوگيري از گرمايش زمين همزمان با سراسر جهان برگزار مي شود ومردم نيز چراغ خانه هاي خود را به نشانه صرفه جويي در مصرف انرژي و مقابله با تغييرات آب و هوايي به مدت يك ساعت  ( 20:30 تا 21:30 ) خاموش مي كنند .

 

**مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای مبرم شهر تهران است/میزان زباله های شهر تهران در روزهای پایانی سال به 11 تا 12هزار تن در روز می رسد

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه میزان زباله های شهر تهران در روزهای پایانی سال به 11 تا 12هزار تن در روز می رسد، گفت: مدیریت واحد شهری یکی از نیازهای مبرم شهر تهران است و این معاونت در خصوص نگهداشت شهر و خدمات رسانی به شهروندان صورت می گیرد و براساس چشم انداز؛ شهر تهران باید شهری شاداب، زیبا، با نشاط و با تنوع و پایدار باشد.

عبدالهی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و با برگزاری تورهای متنوع برای شهروندان،اسکان های نوروزی برای گردشگران و مسافرانی که از استان های دیگر به تهران مسافرت می کنند، تمهیدات خاصی اندیشیده شده است تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهیم.

 

**ارائه خدمات ویژه مترو در 2 پنج شنبه آخر سال و نوروز

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: با افتتاح خطوط مترو سرفاصله حرکت قطارها به 5دقیقه کاهش پیدا کرده است و مترو تهران خدمات ویژه‌ای در 2پنجشنبه آخر سال و نوروز به مسافران ارائه می دهد.

وی افزود: 17 قطار در خط 4 وظیفه جابجایی مسافران را به عهده دارند که شرق و غرب را به متصل می‌کند.

 
**آغاز فاز دوم طرح شناسایی تاکسی‌های غیرفعال با مشارکت شهروندان

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به آغاز طرح برخورد با تاکسیرانان فاقد پروانه هوشمند و غیرفعال از ابتدای اسفند، گفت: فاز نخست طرح شهاب( برخورد با تاکسیرانان) با همکاری پلیس راهور اجرا می‌شود این در حالیست که در فاز دوم نیازمند مشارکت فعال شهروندان هستیم.

مظفر از راه اندازی درگاهی برای ثبت گزارش های مردمی شهروندان در سایت سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی http://taxi.tehran.ir خبر داد و تصریح کرد: تصور ما بر آنست که نظارت شهروندان بهترین نوع نظارت است از این رو شهروندان با مراجعه به سایت یاد شده و درج اطلاعات تاکسی غیرفعال علاوه بر مشارکت اجتماعی در طرح شهاب شامل جوایز ارزنده اهدایی از سوی سازمان تاکسیرانی خواهند شد.

 

**ابلاغ دستور العمل محیط زیستی به مناطق 22 گانه تهران

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری طرح پاکسازی خیابان ولیعصر (عج) در 21 اسفندماه خبر داد و گفت: آموزش شهروندان برای حفاظت از محیط زیست و مقابله با انواع آلودگی ها، در اولویت برنامه های طرح استقبال از نوروز 94 قرار گرفته است و با همکاری مناطق 22 گانه به مرحله اجرا در می آورد.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه ستاد، آموزش شهروندان برای حفظ محیط زیست شهری است، افزود: در این راستا، 3 هزار کارگاه آموزشی در 374 سرای محله با موضوع  حفظ و احترام به طبیعت، مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا ، مدیریت مصرف آب، تفکیک پسماند در مبدا برگزار می شود.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: برگز ، دیدار ، عک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار