"هیلاری کلینتون" در مدت زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا از یک ایمیل شخصی به جای ایمیل دولتی برای ارتباطات خود استفاده کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، هیلاری کلینتون وزیر اسبق امور خارجه آمریکا روز پنج‏شنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت: من می‏خواهم تا مردم ایمیل‏هایم را ببینند. من از دولت آمریکا درخواست کردم تا آن‏ها را منتشر کند. دولت گفته آن‏ها را به زودی پس از بازبینی منتشر خواهد کرد.

طبق گزارشات، هیلاری کلینتون در مدت زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا طی سال‏های 2009 تا 2013 از یک ایمیل شخصی به جای ایمیل دولتی برای ارتباطات خود استفاده کرده است.

این موضوع زمانی مشخص شد که هیئت تحقیقاتی کنگره آمریکا در حال تحقیق بر روی حمله مرگبار سال 2012 در سفارت آمریکا در لیبی بودند و از وی درخواست کردند تا مکاتباتش را در اختیار آن‏ها قرار دهد.

حمله در بنغازی که منجر به مرگ سفیر آمریکا در لیبی شد، زمانی رخ داد که هیلاری کلینتون وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده داشت.

منتقدان بر این باورند که این عمل وی از دو جهت نادرست بوده است؛ اول به این دلیل که اطلاعات را در خطر امنیتی بزرگی قرار داده و دوم این که شفافیت لازم را از بین برده است؛ چرا که طبق قانونی فدرالی در آمریکا شهروندان عادی اجازه دارند تا به اطلاعاتی که توسط نمایندگان فدرالی جمع‏آوری شده است، دسترسی داشته باشند.

کنگره آمریکا و وزارت خارجه این کشور در حال بررسی این موضوع است که آیا این عمل کلینتون نقض قوانین ثبت فدرال است یا خیر، که این موضوع بر نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز تأثیرگذار خواهد بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار