وزارت مهاجرت یونان از تصویب قریب الوقوع قانونی برای تعطیل کردن مراکز نگهداری از پناهجویان و اعطای حقوق شهروندی به مهاجران متولدشده در آن کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، وزارت مهاجرت یونان از تصویب قریب الوقوع قانونی برای تعطیل کردن مراکز نگهداری از پناهجویان و اعطای حقوق شهروندی به مهاجران متولدشده در آن کشور خبر داد.

"تاسیا کریستودولوپولو"  وزیر مهاجرت یونان در این باره به شبکه الجزیره گفت: لغو قانون حبس ۱۸ ماهه مهاجران و ابطال حبس پناهجویان برای ما اقداماتی مهم محسوب می‌شود.
 
مراکز نگهداری از مهاجران در یونان به اماکنی شلوغ تبدیل شده است که فقر در آن‌ها به وضوح به چشم می‌خورد. دولت یونان در چند سال اخیر نتوانسته است بسیاری از مهاجران غیر قانونی دستگیرشده را به کشور‌هایشان باز گرداند.
 
 سازمان ملل نیز چندی پیش از دستگیری ۴۵۵۰۰ مهاجر و پناهجو به وسیله پلیس یونان در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داده بود. اما پیروزی قاطع حزب چپگرای «سیریزا» در انتخابات پارلمانی ماه گذشته آن کشور ممکن است به اصلاح کم سابقه قوانین مرتبط با حوزه مهاجرت منجر شود. مقامات «سیریزا» بر محافظت از مهاجران و پناهجویان تأکید دارند و زندانی کردن و اخراج آن‌ها را سیاستی نادرست ارزیابی می‌کنند. سیاستهای مهاجرتی یونان در ۱ دهه اخیر بدون تغییر مانده است.
 
هم اکنون بیشتر مهاجران به یونان را شهروندان سوریه و افغانستان تشکیل می‌دهند و بیشتر آن‌ها از مسیر یونان برای مهاجرت به اروپای غربی و شمالی استفاده می‌کنند.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: یونان ، دولت ، قریب ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار