افسردگی و آمار عجیب آن در بین نوجوانان

15 درصد از کودکان و نوجوانانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانشناختی هستند، دچار افسردگی می‌شوند.

دکتر علی ناظری متخصص روانپزشک، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: به طور کلی افسردگی به عنوان شایع‌ترین بیماری روانپزشکی است که پس از خوبی‌ها و ترس‌ها دومین رتبه را از آن خود کرده، به همین دلیل این بیماری در ردیف مشکلات و حوادثی مانند بیماری‌های قلبی و تصادفات قرار می‌گیرد و همچنین در تمام گروه‌های سنی شیوع پیدا کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: افسردگی به همان میزان که در بزرگسالان دیده می‌شود در کودکان و نوجوانان مخصوصاً در سنین بلوغ مشاهده می‌شود که آمار این معضل بیانگر شیوع 10 الی 15 درصدی این بیماری می‌باشد.

در ادامه این متخصص اطفال عنوان کرد: عللی مانند موارد زیست شناختی، استعداد ذاتی و وراثتی و سایر موارد در بوجود آمدن افسردگی مؤثرند.

دکتر ناظری افزود: مهم‌ترین نکته در افسردگی نوجوانان تشخیص به موقع، شناسایی سریع و پیاده سازی راهکارها است. از علائم این بیماری می‌توان به دردهای مبهم، اضطراب، افت تحصیلی، پرخاشگری، استفاده از سیگار یا سایر مواد روان گردان اشاره کرد.

این متخصص در مورد پیشگیری از افسردگی اذعان داشت: باید در مواردی که نوجوان دارای سابقه‌ی روانپزشکی یا در معرض مشکلاتی مانند جدایی و بحث و جدل‌های والدین قرار دارد بسیار هوشمندانه و به موقع پیشگیری کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار