هنرهای تجسمی در هفته‌ای که گذشت

چه کسی پاسخگوی بی‌نظمی تالار وحدت است؟

بی‌نظمی تالار وحدت را چه کسی باید پاسخ دهد؛ مدیران تالار وحدت یا معاونت هنری وزارت ارشاد؟

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ هنرهای تجسمی در هفته‌ای که گذشت شاهد برگزاری آخرین رویداد مهم هنرهای تجسمی بود. 

اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر برگزار شد، در این مراسم از مفاخر هنرهای تجسمی و هنرمندان برگزیده هنرهای تجسمی تقدیر شد. برای اولین بار در این دوره از رویداد هنرهای تجسمی علاوه بر تقدیر از هنرمند شهید خوشنویس رضا سنگی، طوبی زرین به خانواده شهید سنگی اهدا شد. 

متأسفانه در این دوره از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی به دلیل تداخل در برنامه‌ها، هنرمندان تجسمی با بی حرمتی روبرو شدند. زمان برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر حدود یک ماه پیش اعلام شده بود. 

بر اساس اطلاع‌رسانی (نامه‌نگاری) که با تالار وحدت صورت گرفته بود متأسفانه تالار وحدت و مدیران این مرکز زمان برگزاری اختتامیه هنرهای تجسمی فجر را فراموش کرده بودند. بنابراین زمان برگزاری اختتامیه هنرهای تجسمی فجر با زمان اجرای تئاتر تداخل پیدا کرد و همین موضوع سر و صدای کسانی که برای تماشای تئاتر آمده بودند، را درآورد. 

بی‌حرمتی و بی‌احترامی به مفاخر هنرهای تجسمی در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری صورت گرفت. در حقیقت در این اختتامیه علاوه بر بی‌احترامی به هنرمندان و وزیر ارشاد، فردی که از طبقه بالای تالار وحدت با فریاد به وزیر اعتراض می‌کرد نیز مورد بی‌احترامی قرار گرفت. 

اینکه در این بین چه کسی یا کسانی مقصر هستند معلوم نیست آیا مقصر بی‌نظمی صورت گرفته تالار وحدت است یا مرکز تجسمی که یک ماه پیش برنامه خود را به تالار وحدت اعلام کرده بود. 

اگر این نابسامانی برای جشنواره دیگری چون فیلم فجر صورت می‌گرفت و به بازیگران بی‌احترامی می‌شد به همین صورت سکوت می‌کردند و هیچ نمی‌گفتند. عدم اعتراض و انتقاد هنرمندان به دلیل نجابت آنهاست متأسفانه هنرمندان هنرهای تجسمی همچون هنرشان مهجور واقع شدند. 

امیدواریم این بی‌حرمتی پاسخی داشته باشد و یا حداقل مقصر معرفی شود که چه کسی مسئول این بی‌نظمی بود. 
 
* تصویر سال در پایان راه 

دوازدهمین جشن تصویر سال که از یکم اسفند ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد در طول برگزاری این جشنواره برنامه‌های متعددی را از جمله تجلیل از هنرمندان پیشکسوت را داشت. 

نمایشگاه دوازدهمین جشن تصویر سال تا بیستم اسفند ماه در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد. 
 
* نمایشگاه‌های پایان سال در نگارخانه‌‌های تهران 

در هفته‌ای که گذشت نگارخانه های تهران فروش سالانه خود را ادامه دادند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار