کاخ سفید : گفت و گوی تلفنی بایدن با نخست وزیر عراق در مورد وضعیت تکریت

جاش ارنست اعلام کرد بایدن و العبادی در مورد اوضاع تکریت تلفنی گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از کاخ سفید؛ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید امروز در کنفرانس خبری در مورد عراق گفت بایدن معاون اوباما با حیدر العبادی نخست وزیر عراق تلفنی در مورد وضعیت تکریت صحبت خواهد کرد.
جاش ارنست در مورد حضور ایران در عراق برای مبارزه با داعش گفت تاکید می کنم با ایران هماهنگی نظامی در عراق نداریم.وی گفت اینکه نیروهای ایرانی در عراق حضور دارند نبیاد مانع از این شود که دولت بغداد به دنبال تشکیل نیرویی از همه اقوام عراقی باشد.
سخنگوی کاخ سفید اذعان کرد که در حملات کنونی ارتش عراق علیه داعش در تکریت و صلاح الدین نیروهای ائتلاف پشتیبانی هوایی از ارتش عراق انجام نمی دهند.
پیش از این یک مقام وزارت دفاع آمریکا تایید کرده بود که جنگنده های آمریکایی از ارتش عراق حمایت
هوایی نمی کنند. استیو وارن یکیاز سخنگویان پنتاگون گفته بود دولت عراق از ما درخواست نکرده که از حملات ارتش این کشور
علیه داعش در تکریت پشتیبانی هوایی کنیم ، به همین دلیل حمایت هوایی جنگنده های
آمریکایی در نبرد تکریت وجود ندارد.وارن گفته بود ارتشآمریکا از شروع حملات ارتش عراق در تکریت آگاه بوده است اما در مورد حمایت هوایی
درخواستی از ما نشده بود.استیو وارن درمورد اقدامات ایران در عراق برای مبارزه با داعش گفت : " می نمی توانم در
مورد اقدامات نظامی ایران در عراق بیشتر از آنچه که کاخ سفید درباره منافع جنگایران با داعش می داند ، اظهار نظر کنم."وارن در مورد پیشرفت ارتش عراق در آزاد سازی تکریت نیز از ارائهتحلیل خودداری کرد. گفتنی است از بامداد دو روز قبل ، عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمیعراق برای آزاد سازی موصل و تکریت و استان صلاح الدین آغاز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار