کمیته گردشگری در منطقه11 تشکیل شد

سرپرست شهرداری منطقه11 گفت به منظور ترویج گردشگری در بافت تاریخی پایتخت نشست کمیته گردشگری در اجرای طرح مهمان تهران ویژه نوروز برگزار شد.

نصرالله آبادیان سرپرست شهرداری منطقه11 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به ترویج گردشگری در بافت تاریخی اظهار کرد: بافت تاریخی منطقه11 تهران قدیم که پیشینه فرهنگی و هویت محله‌هی مرکزی پایتخت را در خود جای داده گنجینه ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ و هنر است که علاوه بر ویژگی‌های گردشگری، بیان گر روح زیبا شناختی هنر و معماری ایرانی-اسلامی نیز هست و جا دارد که مطالعات بسیاری در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به گردشگری در منطقه11 یکی از راهبردهای اساسی در برنامه توسعه دوم شهر تهران است افزود: این ظرفیت در سطح منطقه وجود دارد و در تلاش هستیم با فراهم آوری زیرساخت‌های آن، در جوار منطقه12 پیشگام گردشگری در تهران باشیم.

آبادیان تصریح کرد: این نشست با هدف تبیین برنامه‌های گردشگری شهرداری منطقه11 در راستای طرح دعوت از شهروندان در نورزو 94 تشکیل شد و ضمن آن در خصوص تعیین مراکز و مسیرهای 4گانه گردشگری در سطح منطقه،‌معرفی مراکز منتخب گردشگری، تولید و چاپ کتاب گردشگری منطقه11، تولید نقشه اختصاصی گردشگری از منطقه 11ومعرفی اماکن تبادل نظر شد.

سرپرست شهرداری منطقه11 در پایان گفت: محدوده منطقه11 بناهای ارزشمند و تاریخی و هنری و فرهنگی از جمله خانه موزه مقدم، میدان حسن آباد، حمام انصاری، موزه قرآن و ... جاذبه‌های گردشگری در خود جای داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، کمیته ، منطقه 11
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار