مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: شرکت پایانه‌های نفتی هم اکنون وجود 90 دستگاه سیستم اندازه‌گیری در خارک، عسلویه و نکا برخوردار است به طوری که این شرکت با توجه به مقوله اندازه‌گیری در صنایع نفت و گاز از سیستم میترینگ دقیق برخوردار است چرا که محاسبات مالی و حقوقی بین خریدار و فروشنده از طریق آن مشخص می‌شود.

وجود 90 دستگاه سیستم اندازه‌گیری در خارک، عسلویه و نکا/ پایانه‌های نفتی از سیستم اندازه‌گیری دقیقی برخوردارندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها( میتیرینگ) اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران آخرین حلقه زنجیره تولید نفت و گاز کشور است که عملیات دریافت، انتزاج و صادرات میعانات گازی را بر عهده دارد و با توجه به مأموریت مهم خود ارائه خدمات آزمایشگاهی و عملیات دریافتی سیستم اندازه‌گیری نفت و گاز را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: با بکارگیری سیستم‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید می‌توان جایگاه سیستم میترینگ را در صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی ارتقا داد به طوری  که این امر مهم با هم‌اندیشی و تبادل اطلاعات میسر می‌شود.

موسوی افزود: توجه به مقوله اندازه‌گیری در صنعت نفت و گاز یکی از ثروت‌های مهم در این صنعت است به طوری که اصلی‌ترین مبناهای نفتی بر اساس سیستم انداز‌ه‌گیری ورودی و خروجی تأمین می‌شود و نتایج آن در محاسبات مالی و حقوقی بین خریدار و فروشنده لحاظ می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: با توجه به اصل قانون اساسی موضوع میترینگ در صنایع نفت و گاز بیشتر تأکید شده چرا که قبلا محاسبات بین سیستم دولتی بود در حالی که این امر در مبادی ورودی و خروجی خیلی حساسیت نداشت اما اکنون سیستم اندازه‌گیری بر اساس قانون اساسی در کشور اجرا می‌شود.

موسوی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های پایانه‌های نفتی سلامت و اعتبار پایانه‌هاست که سیستم میترینگ آن را نشان می‌دهد استانداردها بحث جهت‌سنجی در حوزه نفت خام و میعانات گازی شرکت‌های پایانه‌های نفتی را مورد ارزیابی قرار می‌‌دهد که این امر با استانداردهای بین‌المللی و نیروهای متخصص مطابقت دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت سیستم اندازه‌گیری در چهار حوزه راهبری نگهداری، تعمیر، طراحی و ساخت داخل، بحث پژوهش و دانش، اقدامات موثری با کمک متخصصان انجام شده است به طوری که 90 دستگاه اندازه‌گیری در خارک، عسلویه و نکا وجود دارد.

موسوی اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی عملیات صحت‌سنجی را به طور مداوم انجام می‌دهد به طوری که این شرکت کتاب‌هایی را با استفاده از تجربیات شرکت‌ها در مراکز دانشگاهی به چاپ رسانیده همچنین فیلم آموزشی سیستم میترینگ را در شرکت به ثبت رسانیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اندازه گیری ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار