باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

جنگ میان مصر و حماس، مسیری سودآور برای صهیونیست‌ها

فتنه‌انگیزی در جهان اسلام و ایجاد اختلاف بین مصر، سوریه و مقاومت فلسطین موضوعی است که تنها رژیم صهیونیستی از آن بهره می‌برد و هر اقدامی را انجام می‌دهد تا این کشورهای مهم اسلامی را به جان هم بیندازد، لذا باید مراقب بود و از اشتباهات گذشته درس گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ حضور "عبدالفتاح السیسی" در رأس دولت مصر باعث شده تا پیگیری نیت آمریکا و رژیم صهیونیستی سرلوحه کار قرار گرفته و مردم مصر را هر چه بیشتر در نگرانی فرو ببرد.



آیا بین مصر و حماس جنگ در می‌گیرد؟/مسیری سود آور برای صهیونیست‌ها


* "دبکا": حمله هوایی به حماس از اهداف السیسی است

پایگاه صهیونیستی "دبکا" مدعی شده رئیس‌جمهور مصر تصمیم حمله هوایی به پایگاه‌ها و پادگان‌های جنبش "حماس" در نوار غزه را اتخاذ کرده است.

این پایگاه صهیونیستی با ادعای این که ارتش مصر آماده اجرای این عملیات است، ادامه داد: دادگاه مصری در قرار دادن جنبش حماس در بین سازمان‌های تروریستی به مثابه فراهم آوردن شرایط برای اجرای حمله هوایی است.

آیا بین مصر و حماس جنگ در می‌گیرد؟/مسیری سود آور برای صهیونیست‌ها



این اقدام صد البته تأمل برانگیز بوده، زیرا اگر کمی به مسائل منطقه نگاه کنیم به جنگ 51 روزه غزه می‌رسیم که باعث سرشکستگی رژیم صهیونیستی شده بود و تلفات جانی تأسف‌باری را به مردم مظلوم غزه و نه به مبارزان حماس بلکه به زنان و کودکان وارد آورده است و این اقدام همسویی با "نتانیاهو" خواهد بود.

"اسماعیل هنیه" از رهبران جنبش حماس در مراسم تشییع یکی از رهبران مقاومت گفت: ما با حکمی که علیه جنبش حماس صادر شده با خردورزی و با دید اصلاح انحرافی که در سیاست مصر به وجود آمده تعامل می‌کنیم.

*اقدام سیاسی مصر

به نظر می‌رسد اقدام مصر یک اقدام سیاسی و با فشار اهرم خارجی بوده و نقش‌آفرینی کرده و کریدور سعودی - صهیونیستی را در این پروسه نمی‌توان نادیده گرفت و برخی ادعاهای دولت مصر مثل انفجارهای صحرای سینا یک موضوع تأمل برانگیز است.


آیا بین مصر و حماس جنگ در می‌گیرد؟/مسیری سود آور برای صهیونیست‌ها



*حماس سازمانی تروریستی نیست 

"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با بیان این که حماس سازمان تروریستی نیست، گفت: تل‌آویو رژیمی نامشروع بوده که در مقابل مقاومت اسلامی ناتوان است.


*پاسخ حماس چگونه خواهد بود؟

سؤالی که در این زمینه مطرح است با توجه به اتفاقات اخیر آیا بین مصر و حماس جنگی در می‌گیرد و پاسخ حماس چگونه خواهد بود؟ در هر صورت همواره مقاومت یکی از گزینه‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین است. 



آیا بین مصر و حماس جنگ در می‌گیرد؟/مسیری سود آور برای صهیونیست‌ها


نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که اقدام اخیر مصر در تصمیم حمله هوایی به مواضع حماس در غزه می‌تواند در صورت عملی شدن، نتایج خطرناکی را به همراه داشته باشد که حقیقتآ قابل پیش‌بینی نیست که در آینده چه اتفاقی در رخ خواهد داد.

جالب اینکه باید بدانیم چه شد که مصر به اینجا رسید؛ اشتباهات راهبردی اخوانی‌ها و حمایت از تروریست‌های تکفیری  در سوریه و همسویی برخی از جناح‌های حماس با این پروسه باعث شد تا رژیم صهیونیستی از این موضوع نهایت سوءاستفاده را داشته باشد.

آیا بین مصر و حماس جنگ در می‌گیرد؟/مسیری سود آور برای صهیونیست‌ها


در مجموع باید گفت فتنه‌انگیزی در جهان اسلام و ایجاد اختلاف بین مصر، سوریه و مقاومت فلسطین موضوعی است که تنها رژیم صهیونیستی از آن بهره می‌برد و هر اقدامی را انجام می‌دهد تا این کشورهای مهم اسلامی را به جان هم بیندازد، لذا باید مراقب بود و از اشتباهات گذشته درس گرفت.


گزارش از : محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار