مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه کترینگ هواپیماها به عنوان یک آپشن اصلی برای یک شرکتهای هواپیمایی به شمار میرود گفت: کیفیت کترینگها یکی از عوامل تأثیرگذار در رضایت مسافران به شمار میرود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در ادامه افزود: افزایش کیفیت کترینگ و کاهش تأخیرات پروازها زمینهساز وفاداری مسافران جهت خرید بلیت از شرکتهای هواپیمایی است.
وی با اشاره به آییننامه حقوق مسافران گفت: دستورالعمل و آییننامه حقوق مسافران با همکاری انجمن شرکتهای هواپیمایی تهیه شده و در مراحل تصویب از سوی شورای عالی هواپیمایی است که امیدواریم پیش از عید این آییننامه به مسافران ابلاغ شود.
سامانی در ادامه توضیح داد: در رابطه با حقوق مسافران و نحوه خرید بلیت هواپیمایی و همچنین در رابطه با شرکتهای هواپیمایی و مسافران و تنظیم رابطه بین این دو از جمله قوانین این آییننامه به شمار میرود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه است و طبق این برنامه دولت موظف بوده در شورای عالی هواپیمایی آن را انجام دهد.
وی یادآور شد: متأسفانه تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری این قانون را اجرایی نکرده است و ما به عنوان انجمن شرکت هواپیمایی منتظر اجرای این مصوبه هستیم.
انتهای پیام/