عضو هیأت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت ارشاد توان جمع‌آوری کتاب‌هایی چون «لولیتا» را ندارد

«فتح الله فروغی» گفت: نظارت بر جمع‌آوری کتاب‌های زیرزمینی با توجه به انتشار و توزیع این آثار به شیوه‌ی کالاهای قاچاق، متولی ندارد.

فتح الله فروغی، عضو هیأت مدیره‌ی اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مصوبات اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران فقط برای اعضای این اتحادیه است، گفت: ما هیات نظارت بر کار ناشران را نیز داریم اما این هیأت فقط بر روی کار ناشران عضو در اتحادیه نظارت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توان جمع‌آوری کتاب‌های قاچاقی و زیر زمینی چون کتاب "لولیتا" را ندارد زیرا این گونه کتابها در مراحل نشر و توزیع خود مجوزی دریافت نکرده و به شیوه‌ی کالاهای قاچاق وارد کشور شده و در طبقات کتابفروشی‌ها برای خود جای باز کرده‌اند.

این عضو هیأت مدیره‌ی اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تصریح کرد: انتشار کتاب‌های زیرزمینی به دلیل رعایت نکردن چهار چوب قانونی نهاد‌های ناظری چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان توسط ناشران و ارائه دهندگان این آثار تخلف به حساب آمده و به نوعی سوءاستفاده به شمار می‌‌آید.

فروغی با اشاره به نبود متولی برای جمع‌آوری کتاب‌های زیرزمینی خاطرنشان کرد: اگر اتحادیه‌ی ناشران و کتابفروشان تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دو نهاد ناظر بر امر توزیع کتاب‌ها بتوانند به نوعی همکاری روی بیاورند به طور حتم یک متولی برای جمع‌آوری کتاب‌های زیرزمینی ایجاد و پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار